صیدلو:آموزش و پرورش بهترین بسترانتقال آرمان‌های انقلاب اسلامی است

تهران (پانا) - نشست هماهنگی ستاد دهه فجر شهرستانهای استان تهران با حضورمدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران وسایر اعضاء درسالن جلسات اداره کل شهرستانهابرگزارشد.

کد مطلب: ۱۰۰۸۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
صیدلو:آموزش و پرورش بهترین بسترانتقال آرمان‌های انقلاب اسلامی است

در این نشست محمد صیدلو مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در سخنانی با تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام‌ا...علیها و گرامیداشت یاد و خاطره سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان گرانقدرش، دهه فجر را فرصت مناسبی برای انتقال مفاهیم اصیل انقلاب به نسل جوان دانست.

او در ادامه گفت: هر چند که در سال گذشته بدخواهان نظام به دنبال ایجاد افتراق در میان جامعه بودند که ما چهل سالگی انقلاب را نبینیم، با سرافرازی تمام نه تنها چهل سالگی این درخت پرثمر را دیدیم بلکه شاهد صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بودیم که اهداف انقلاب اسلامی را برای چهل سال دوم ترسیم فرمودند، که مخاطبین اجرای این فرامیین ارزشمند نسل‌های آینده ساز این مرز و بومی هستند که اکنون در کلاس‌های درس مدارس ما حضور دارند.

صیدلو با تاکید مجدد به متن بیانیه گام دوم انقلاب که مخاطبان اصلی‌اش جوانان و نوجوانان هستند، آموزش و پرورش را بهترین بستر انتقال آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست که باید از این ظرفیت به بهترین صورت استفاده کرد.

او اظهارکرد: قطعا برای انتقال این مفاهیم ژرف و عمیق، نمی‌توان با روش‌های سنتی عمل کرد، در زمانه‌ای که مسیرهای کسب اطلاعات جوانان، خارج از تصورات گذشته، باید راه‌های ارتباطی خود را با نسل جدید حفظ وتقویت کنیم تا بتوانیم در این جنگ انتقال اطلاعاتی که نوعاً به دنبال ایجاد تفرقه و تزلزل در ارکان این حرکت عظیم هستند، مقابله کنیم.

انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی از دیگر نکاتی بود که صیدلو با اشاره به آن، مقدمه حضور باشکوه در پای صندوق‌های رای را استفاده از ظرفیت ارزنده دهه فجر دانست.

او خاطر نشان کرد: بیش از چهل سال است که دشمنان و بدخواهان این نظام به دنبال دل‌سرد کردن مردم از آرمان‌ها و اهدافشان هستند، که به حول و قوه الهی نخواهند توانست که به اهدافشان برسند ولی این وظیفه ما را دوچندان می‌کند که با توجه به این هجمه‌هایی که همواره برای این کشور پهناور وجود داشته با اتحاد و همدلی و تقویت وجوه مشترکمان همچون چهل ویک سال گذشته در مقابلشان ایستادگی کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: امروزه باید در این مسیر با هدایتگری صحیح نسل‌های آینده از ظرفیت عظیم جوانان و نوجوانان این مرز وبوم نیز بهره ببریم کما اینکه در همین چندین روز گذشته نیز شاهد آن بودیم که چگونه این آینده‌سازان کشور دوشادوش نسل‌های گذشته انقلاب در کنار یکدیگر حماسه حضور میلیونی قدردانی و تشییع از یکی از قهرمانان این کشور پهناور را رقم زدند.

صیدلو جلوگیری از تخریب ارگان‌های خدوم این کشور را از دیگر وظایف آحاد جامعه بخصوص فرهنگیان و نظام آموزش و پرورش دانست و خواستار آن شد که برای آنکه بتوانیم پیام‌ خود را به بیش از یک میلیون دانش‌آموز برسانیم باید ویژه برنامه‌های دهه فجر با برنامه‌ریز‌های موثر برای همه دانش‌آموزان به اجرا دربیاید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار