معاون امور آموزش و پرورش عمومی سازمان برنامه و بودجه:

اعتبارات سال 99 آموزش و پرورش 22 درصد رشد دارد

بوشهر(پانا)-معاون امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه ای سازمان برنامه و بودجه از افزایش 22 درصدی اعتبارات آموزش و پرورش در لایحه بودجه سال 99 خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۰۸۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
اعتبارات سال 99 آموزش و پرورش 22 درصد رشد دارد

به گزارش اداره اطلاع رسانی روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، طاهره عدل بند در نشست شورای معاونین این اداره کل با اعلام این خبر عنوان کرد: تلاش سازمان برنامه و بودجه بر توجه ویژه به آموزش و پرورش در لایحه سال آینده است.

او با اشاره به جمعیت 13 میلیون دانش آموز و یک میلیون معلم گفت: به دلیل این حجم بالای جمعیتی، تخصیص های انجام شده و افزایش اعتبارات پاسخگوی نیازهای دستگاه تعلیم و تربیت نیست.

عدل‌بند در پاسخ به انتقاد تحقق نیافتن اعتبارات آموزشی و سرانه دانش آموزی اظهار کرد: در این شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم، سیاست اصلی بر پرداخت دستمزد کارکنان و ارتقا معیشت آنها است.

معاون امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه ای سازمان برنامه و بودجه با اذعان به تحقق نیافتن کامل اعتبارات سرانه دانش آموزی گفت: تلاش شده است که سرانه دانش آموزی در سال آینده رشد اعتباری داشته باشد تا شاهد ارتقا کیفیت آموزشی باشیم.

او در خصوص مشکلات مدارس شبانه روزی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 360 میلیارد تومان از محل هدفمندی برای مدارس شبانه روزی هزینه شده و پیگیر اختصاص اعتبار ویژه برای حل مشکل تغذیه این مدارس هستیم.

عدل بند با توجه به تعداد بالای بازنشستگی فرهنگیان در سال های آتی و کمبود نیروی انسانی بیان داشت: برای حل مشکل نیروی انسانی راهکارهایی همچون خرید خدمات و افزایش ساعات خدمت فرهنگیان در نظر گرفته شده است.

معاون امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه ای سازمان برنامه و بودجه از افزایش 250 درصدی اعتبارات خرید خدمت در سال تحصیلی 1400-1399 خبر داد و گفت: این اعتبارات از 3 هزار میلیارد ریال به 7 هزار و 500 میلیارد ریال می رسد.

او در خصوص حذف دوره تحصیل در دانشگاه فرهنگیان از سابقه خدمتی معلمان خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی و با هدف استفاده بیشتر از خدمات آموزشی معلمان، از سال آینده پذیرش در دانشگاه فرهنگیان مشروط بر اختصاص نیافتن دوره تحصیل در سابقه خدمتی دانشجویان است.

عدل بند اضافه کرد: ابن بخشنامه جدید شامل دانشجویان فعلی و فارغ التحصبلان نمی شود و از سال آینده اعمال می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار