معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور خبر داد:

پرداخت وام 4 درصد به مراکز پشتیبانی فنی سینمایی در استان های کشور

قزوین (پانا)- معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور گفت: ما می‌توانیم مراکز پشتیبانی فنی سینمایی را که از ما مجوز دارند به صندوق کارآفرینی امید معرفی کنیم تا تسهیلات و وام هایی با کارمزد ۴ درصد بگیرند.

کد مطلب: ۱۰۰۸۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت وام 4 درصد به مراکز پشتیبانی فنی سینمایی در استان های کشور

رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور در جلسه ای که با حضور محمدحسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، سیدی مدیرکل ارزیابی سازمان سینمایی، ناصر ایزدفر معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و برخی اعضای انجمن سینمای جوان قزوین برگزار شد، بیان داشت: یکی از راهای توسعه سینمای ایران، توسعه سینما در استان ها است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور در این نشست بیان داشت: استان قزوین استانی فعال است که افرادی علاقمند و خوش ذوق در انجمن سینمای جوان این استان جمع شده اند و باید بتوانند داشته ها و سرمایه های استان را به درستی معرفی کنند تا به پیشرفت بیشتر استان کمک شود و باعث هویت در استان گردد.

وی افزود: سازمان امور سینمایی از سال ۱۳۹۶ بحث تفاهم نامه های استانی را با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تعریف کرد تا سنگ بنای تدوین و اجرای برنامه‌های سالانه سینمایی در استان ها باشد؛ به نوعی که بر اساس این تفاهم نامه ها بتوانیم بخشی از برنامه‌های سینمایی که در کشور در طول سال برگزار می‌شود را به استانها بیاوریم و در عین حال بتوانیم برخی از کارهای ویژه و فعالیت های موثری که بین ما و ادارات کل استان‌ها امضا می شود را حمایت کنیم تا این فعالیت‌ها در استانها شکل گرفته و توسعه یابد .

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور ادامه داد: این تفاهم نامه های استانی در واقع گام نخستی بود که بتوانیم به بهانه آن، حضور سازمان سینمایی را در استانها جدی تر کنیم.

حیدری خلیلی افزود: یکی از فعالیت هایی که با مشارکت و همکاری شما در استان‌ها برگزار می‌شود بحث برگزاری همزمان جشنواره های اصلی است که سازمان امور سینمایی متولی آن است و باعث می‌شود که تعاملات هنرمندان استانها در قالب تصویر با هم صنف ها و همکارانشان بیشتر شود.

وی اظهار داشت: امسال در استان قزوین راه اندازی سینما در شهرستان آبیک را در دستور کار داریم و باید سریعتر آن را به نتیجه برسانیم.

معاون سازمان سینمایی کشور گفت: ما امسال دو اتفاق دیگر نیز در همه استان‌ها رقم زده ایم و آن این که اعتباری در اختیار ادارات کل استان قرار داده ایم تا به نوعی با تعامل معاون هنری سینمایی و انجمن سینمای جوان استان، مهمترین نیاز آموزشی فیلمسازان استان شناسایی شود و برای تامین آن نیازهای آموزشی باید با دعوت از اساتید، ورکشاپ هایی طراحی شود .

این مقام مسئول تاکید داشت: بهتر است انجمن سینمای جوان استان سعی کند گردهمایی فیلمسازان استان و تقدیر از برگزیدگان خود را به بهانه روز ملی سینما در دهه فجر امسال برگزار کند و گزارش آن را به سازمان سینمایی بفرستد.

وی عنوان کرد: بحث به روزرسانی تجهیزات انجمن‌ها در واقع جزو برنامه‌های سالانه سازمان و انجمن سینمای جوان ایران است و ما در تفاهم‌نامه‌های استانی که با مدیران کل استان‌ها داشتیم پیشنهاد دادیم اگر استانی بتواند از محل منابع داخلی خودش، منابعی را جذب و در اختیار انجمن سینمای جوان استان بگذارد بابت به روز رسانی تجهیزات، ما معادل آن اعتبارات را در قالب ابلاغ اعتبار در اختیار اداره کل استان قرار می‌دهیم تا اداره کل استان به انجمن سینمای جوان بپردازد.

حیدری خلیلی تاکید داشت: از سال ۱۳۶۴ که انجمن سینمای جوان قزوین تا کنون فعال شده، به نوعی در تربیت و پرورش فیلمسازان مختلف در استان نقش داشته است و ماحصل آن مجموعه فیلمسازانی هستند که هم اکنون فعال و دارای شناسنامه می باشند و حال پیشنهاد می کنیم که انجمن مقداری از هدف تاسیسی خودش بیرون آمده و به نوعی به دنبال رونق کسب و کارهای سینمایی در استان باشد و آموزشگاه‌های آزاد سینمایی را در استان و شهرستان های استان راه‌اندازی کند.

وی گفت: به طور مثال انجمن سینمای جوان از میان فعالانی که در این مرکز پرورش پیدا می‌کنند باید چندین نفر علاقمند به لحاظ فنی و نرم افزاری را داشته باشد که یک رنتال در استان تشکیل دهند و مراکز تامین و اجاره تجهیزات سینمایی را راه‌اندازی کنند که مجوز آن را دفتر توسعه فناوری سازمان سینمایی خواهد داد و ما نیز می‌توانیم این مراکز پشتیبانی فنی سینمایی را که از ما مجوز دارند به صندوق کارآفرینی امید معرفی کنیم تا تسهیلات و وام هایی با کارمزد ۴ درصد بگیرند.

وی تاکید کرد: در واقع باید انجمن سینمای جوان به سمتی برود که سبب ایجاد کسب و کار گردد و زیرساخت ها و زیربناهای فعالیت های سینمایی در این استان تقویت شود.

حیدری خلیلی در ادامه اظهار داشت : انجمن سینمای جوان ایران هم به لحاظ تشکیلاتی و هم به لحاظ هویتی در آینده با تحولاتی روبرو خواهد شد و به خاطر این تحولات، شعبات انجمن سینمای جوان در استان و شهرستان‌های مختلف تقویت می‌شود و به نوعی استقلال می یابد و در قبال مسئولیت هایشان ، اختیاراتی نیز خواهند داشت و شعبات این انجمن‌ها صاحب یک توان فرهنگی بیشتری نسبت به گذشته خواهند شد؛ چرا که این مراکز فرهنگی باید صاحب هویت و اصالت باشند و توسط مسئولین استان به رسمیت شناخته شوند.

حیدری خلیلی ادامه داد: انشالله امسال هم برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر را در استان های مختلف خواهیم داشت و پکیجی که برای همه استان ها بسته شده است، تعداد ۱۰ فیلم منتخب از آثار جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

وی در پایان عنوان کرد: امیدواریم اعضای انجمن ، همگی مشارکت و همدلی کنند و فضا را مراقبت کنند چرا که حرکت در مسیر همدلانه سبب قدرتمندی و توان بیشتر جهت حل مشکلات پیش رو خواهد شد و البته دشمنان می‌خواهند ایران یکپارچه نباشد؛ حال ما باید هوشیار، یکپارچه و متحد عمل کنیم و همین جا است که مسئولیت ما در عرصه فرهنگ سنگین‌تر، سخت تر و حساس تر خواهد بود.

معاون سازمان سینمایی کشور ابراز امیدواری کرد که در سال آینده شاهد فعالیت‌های بیشتر سینمایی در استان قزوین باشیم چرا که یکی از راه‌های توسعه سینمای ایران، توسعه سینما در استانها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار