ماجرای عجیب سرمربی ایتالیایی و تیم ملی ایران؛ فدراسیون انکار می‌کند، دی بیاسی اصرار

تهران (پانا) – با اینکه منابع خبری اروپایی طی روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر حضور جیانی دی بیاسی در تیم ملی ایران منتشر کرده‌اند؛ فدراسیون فوتبال این موضوع را رد کرده است.

کد مطلب: ۱۰۰۸۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد
ماجرای عجیب سرمربی ایتالیایی و تیم ملی ایران؛ فدراسیون انکار می‌کند، دی بیاسی اصرار

ماجرای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران، به یکی از طولانی‌ترین روندهای انتخاب فردی برای قرار گرفتن در این سمت تبدیل شده است و هنوز با اینکه بیش از دو ماه از آخرین حضور مارک ویلموتس در تیم ملی ایران گذشته است، خبری از معرفی سرمربی جدید نیست.

پس از انکار جدایی مارک ویلموتس که تبدیل به روندی عادی در جریان مدیریت ایرانی شده است، نام برانکو ایوانکوویچ به عنوان جدی‌ترین گزینه سرمربی‌گری تیم ملی ایران مطرح شد و حتی برخی منابع از قطعی شدن حضور او در ایران خبر دادند اما فعل و انفعلاتی از سوی طرفین و البته درخواست‌هایی که برانکو درباره قرارداد فسخ شده‌اش با پرسپولیس داشت سرانجام باعث شد تا پرونده او برای حضور در ایران بسته شود و سرمربی محبوب پرسپولیسی‌ها با عقد قراردادی رسمی هدایت تیم ملی فوتبال عمان را بر عهده بگیرد.

در همان روزهای پایانی شانس داشتن برانکو برای هدایت تیم ملی ایران، برخی رسانه‌های اروپایی نام جیانی دی بیاسی سرمربی سابق تیم ملی فوتبال آلبانی را به عنوان گزینه هدایت تیم ملی فوتبال ایران مطرح کردند و حتی این سرمربی ایتالیایی در مصاحبه‌هایی که با این رسانه‌ها داشت از روند خوب مذاکرات سخن گفته بود و درست در روزهایی که در ایران همه منتظر معرفی علی دایی یا امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی بودند، دی بیاسی با کمک رسانه‌های اروپایی تبدیل به شانس اول سرمربیگری در تیم ملی ایران شد.

با اوج گرفتن شایعه حضور دی بیاسی در ایران، فدارسیون فوتبال به صورت رسمی به این موضوع واکنش نشان داد و با بیان کردن اینکه اصلا دی بیاسی در بین گزینه‌های هدایت تیم ملی ایران نبوده است، تمام ماجرا انکار شد تا این برداشت صورت بگیرد که حضور این سرمربی ایتالیایی در ایران شایعه رسانه‌های اروپایی بوده است اما نکته جالب توجه آنجا رقم خورد که پس از تکذیب فدراسیون فوتبال ایران، دی بیاسی مصاحبه‌ای انجام داد و گفت که تا پایان هفته تکلیفش با فدراسیون فوتبال ایران و سرمربیگری در تیم ملی ایران روشن خواهد شد! اظهار نظری جالب که نشان داد سرمربی ایتالیایی که در 2 سال اخیر بیکار بوده است خودش هم تمایلی به بسته شدن این پرونده ندارد.

شب گذشته و پس از دیدار تیم‌های پیکان و نساجی قائمشهر در هفته هفدهم لیگ برتر، محمود شیعی عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به صورت قاطع اعلام کرد پروژه حضور سرمربی خارجی در تیم ملی ایران متوقف شده و سرمربی جدید تیم ملی صد در صد ایرانی است. اما نکته جالب توجه خبری بود که یکی از رسانه‌های ایتالیایی منتشر کرد، سایت tribunatreviso طی گزارشی با تمجید از دی بیاسی با انتشار خبری عجیب نوشته است که جیوانی دی بیاسی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شده است و با پیشنهادی که ده روز پیش به او رسیده است، تا یکشنبه هفته آینده به احتمال بسیار زیاد قرارداد 30 ماه‌ای را با فدراسیون فوتبال ایران به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران امضا خواهد کرد.

اما نکته عجبی دقایقی قبل رقم خورد، جایی که ابراهیم شکوری سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال ایران به صورت غیر مستقیم اظهار نظر محمود شیعی را رد کرد و گفت هنوز پرونده حضور سرمربی خارجی در تیم ملی ایران بسته نشده است! حالا در این بین و در حالی که رسانه‌های اروپایی اصرار به شانس بالای دی بیاسی در تیم ملی ایران دارند، تناقض اظهارنظرهای مسئولان فدراسیون فوتبال خودش تبدیل به ماجرایی عجیب شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار