حوادث کار جان 78 مرد را در مازندران گرفت

حوادث کار در سال جاری ۱۳ درصد بیشتر به مرگ افراد ختم شد

ساری (پانا) - 78 نفر در نه ماهه سال جاری بر اثر حوادث کار در مازندران جان خود را از دست دادند و این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 13 درصد رشد داشته است.

کد مطلب: ۱۰۰۸۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
حوادث کار جان 78 مرد را در مازندران گرفت

حادثه ناشی از کار که بیشتر در بخش ساختمان رخ می‌دهد، اتفاق یا پیامدی است که در جریان انجام کار پدید می‌آید و با صدمات شغلی مرگبار یا غیر مرگبار همراه است.

گزارش پزشکی قانونی مازندران نشان می‌دهد همچنان علت عمده مرگ افراد در حوادث کار، سقوط از بلندی است و برق‌گرفتگی، جسم سخت، سوختگی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مسئولیت کیفری حادثه، بر اساس نظر بازرسان کار یا کارشناسان رسمی دادگستری و بر اساس رأی قضایی بر عهده مقصر یا مقصران حادثه است.

به گفته علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، 22 نفر از 78 متوفی حوادث کار، بین 21 تا 40 سال سن داشته‌اند. همچنین 63 نفر متاهل و مابقی مجرد و 5 نفر از فوت‌شدگان دارای ملیت غیر ایرانی بوده‌اند.

افزایش 3 درصدی مصدومیت حادثه کار

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد که بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان 718 نفر مصدوم ناشی از حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که 677 نفر مرد و مابقی زن هستند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 3 درصد افزایش داشت.

عباسی ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع‌رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهم‌ترین راهکارها برای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار