مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ ری:

برای دانش آموزان با نیازهای ویژه هیچ اعتباری کنار نمی‌گذاریم

شهرری (پانا) - کارگاه آموزشی توانمندسازی آموزگاران پایه چهارم و پنجم ناحیه 2 ری با حضور سرپرست معاون آموزش ابتدایی و رئیس اداره ابتدایی دوره دوم اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ، مدیر و معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه 2 شهر ری در سالن فدک مجتمع فاطمه الزهرا(س)، منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۸۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد
برای دانش آموزان با نیازهای ویژه هیچ اعتباری کنار نمی‌گذاریم

در این نشست علی یزدان‌پناه مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ری در سخنانی اظهار کرد: در دنیای امروز درجه توسعه‌یافتگی و هوشمندی آموزش و پرورش به ویژه در مقطع ابتدایی را با میزان توجه به گروه‌هایی می‌سنجند که در حاشیه قرار دارند و گروه‌های مغفول هستند. میزان دیدن این گروه‌های مغفول و داشتن نسخه‌ ویژه این افراد با نیازهای ویژه و خاص، نشان از هوشمندی یک سیستم دارد و نداشتن این نسخه نشان از کوری سازمانی و عملی آن سیستم است و یکی از این گروه‌هایی که ما اینجا به خاطر آن دور هم گرد آمده‌ایم، دانش‌آموزان فراگیر مرزی است.

او ادامه داد: دانش آموزان فراگیر مرزی در تمام دنیا با یک نگاه متفاوت دیده می‌شوند. تفاوت این عزیزان در نیازهای خاص آنان است و نه در ذات و حدود شخصیتی. آنها در نهاد خود هیچ تفاوتی با دیگران و به اصطلاح دانش‌آموزان بالاتر از مرز ندارند، اما در قیاس با آنها باید کمی وقت و انرژی بیشتری برایشان صرف کرد.

او بیان کرد: در جامعه ما متاسفانه همه دانش‌آموزان را با یک اندازه و معیار می‌سنجیم و برای دانش‌آموزان با نیازها و شرایط ویژه مان هم نسخه و تجویزی نداریم. نه آن که در حرف نداریم، بلکه در حرف بسیار می‌دانیم، اما در عمل این بدان معناست که اعتباری برای آن کنار نمی گذاریم، یعنی در سامانه آنها را ویژه نمی بینیم. بنابراین مدرسه ویژه ای برای آنها طراحی نمی کنیم و همه اینها به این معناست که این افراد دغدغه ما نیستند.

یزدان پناه اذعان کرد: در مدیریت آموزش و پرورش ناحیه دو ری آمار سالهای قبل را که بررسی می کردیم وضعیت و تعداد دانش آموزان فراگیر مرزی برای ما دغدغه ای جدید ایجاد کرد. حدود چهار سال است این سنجش ما سنجش علمی با اعتبار روایی بالاست و می توانیم هر سال را مقایسه کنیم و اکنون ما در پایه پنجم و ششم یک نفر، در پایه چهارم، هفده نفر، پایه سوم، چهل و چهار نفر، پایه دوم، هشتاد و یک نفر نفر و پایه اول، یکصد و شش نفر دانش آموزان مرزی را شناسایی کرده ایم.

علی یزدان پناه مطالبه خود را از آموزگاران این گونه بیان کرد: خواسته ام از شما معلمان به عنوان سکان داران آموزش این است که انتظارات خود را از این دانش آموزان متناسب کنید. با شرایط آنها کنار بیایید. این عزیزان، فرزندان عادی جامعه ما هستند اما با این تفاوت که اگر برای دیگر دانش آموزان درسی را دو یا سه بار تکرار می کنید، برای این عزیزان باید این عدد را به پنج و گاه بیش تر برسانید، صبر خود را بالا ببرید و وقت بگذارید. سازمان هم شرایط را برای شما مهیا خواهد ساخت.

خبرنگار: مریم ترکمان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار