واکنش امام جمعه میبد به کتاب سوزی اخیر

یزد(پانا)- امام جمعه میبد اقدام به کتاب سوزی اخیر را به شدت محکوم کرد و خواستار برخورد با عامل این مساله شد.

کد مطلب: ۱۰۰۸۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
واکنش امام جمعه میبد به کتاب سوزی اخیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و امام جمعه میبد در واکنش به کتاب سوزی اخیر پیامی صادر کرد.
این پیام به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
حوزه‌های علمیه و بزرگان آن با تاکید بر جایگاه علم و اندیشه و نقد عالمانه، حرکت ناپسند و جاهلانه اخیر در تعرض به یکی از متون مهم علم پزشکی را که در فضای مجازی انتشار یافته است ناروا می‌دانند و حوزه‌های علمیه و بزرگان آن و شورای عالی و مدیریت حوزه‌های علمیه آن را محکوم می‌نمایند، آشکار است که این گونه تفکرات و اقدامات در حوزه علمیه جایگاهی نداشته و انتسابی به حوزه و روحانیت ندارد.
اسلام عزیز، روحانیت معظم، حوزه علمیه و بزرگان آن در طول تاریخ همواره پرچم دار و مشوق رشد و شکوفایی علمی در همه قلمرو‌ها و در بسیاری از این زمینه‌ها بویژه در زمینه بهداشت و پزشکی پیشگام بوده اند و این سنت دیرپا همچنان ادامه دارد.
انتظار می‌رود دستگاه‌های ذی ربط در این زمینه اقدام لازم بعمل آوردند.
امید است پیشرفت‌های علمی ایران و رشد مراکز علمی و دانشگاهها، که در پرتو انقلاب اسلامی رشد چشمگیر داشته است، استمرار و ارتقاء یابد.
روز گذشته ویدیویی از آتش زدن کتاب طب هاریسون کتاب پزشکی داخلی توسط فردی به نام تبریزیان که به عنوان استاد طب اسلامی مشهور است، منتشر شد که واکنش‌های فراوانی را به همراه داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار