معاون وزیرآموزش و پرورش:

پوشش دانش آموزی مدارس غیر دولتی کشور 11.83 است

هرمزگان(پانا)- معان وزیرآموزش و پرورش گفت: مطابق سند ششم توسعه کشور پوشش دانش آموزی در مدارس غیر دولتی کشور 15 درصد پیش بینی شده است که هم اکنون 11.83 درصد دانش آموزان تحت پوشش مدارس غیردولتی هستند.

کد مطلب: ۱۰۰۸۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
پوشش دانش آموزی مدارس غیر دولتی کشور 11.83 است

به گزارش خبرگزاری پانا هرمزگان و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان هرمزگان، مجتبی زینی وند در جلسه شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: آنجایی که مطابق برنامه ششم توسعه تعداد ۱۵ درصد دانش آموزان باید تحت پوشش مدارس غیر انتفاعی قرار بگیرند، لازم است آموزش و پرورش استان‌ها برای تحقق این امر برنامه مدونی داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر میانگین حضور دانش آموزان در مدارس غیر دولتی در کشور 11.83درصد( یازده و 83 ) می‌باشد و این آمار دراستان هرمزگان حدود ۱۰ درصد می‌باشد.

زینی وند تحقق این امر را داشتن برنامه ریزی و قرار دادن مشوق هایی برای تأسیس مدارس غیردولتی دانست و گفت: بخشی از کار درون سازمانی است که ادارات آموزش و پرورش باید ذهنیت جامعه را درمورد مدارس غیر دولتی روشن سازند وشرایطی را فراهم سازند تا روند آموزشی و پرورشی این مدارس بیش ازپیش ارتقاء یابد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی کشور ادامه داد: برای توسعه مدارس غیردولتی باید برخی املاک مازاد آموزشی برای تأسیس این مدارس در اختیار مؤسسین قرار گیرد ونیز تسهیلات لازم را در اختیار آنها قرار داد. که در این زمینه نیازمند همکاری سایر دستگاههای عضو شورای آموزش و پرورش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار