رخشانی‌مهر: سرانه فضای آموزشی قبل از انقلاب نسبت به زمان فعلی رشد بیش از ۳/۵ برابری داشته است

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تاکید کرد سرانه فضای آموزشی قبل از انقلاب نسبت به زمان فعلی رشد بیش از ۳/۵ برابری داشته است، این در شرایطی است که رشد جمعیت دانش‌آموزی را در چهار دهه گذشته شاهد بودیم.

کد مطلب: ۱۰۰۸۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
رخشانی‌مهر: سرانه فضای آموزشی قبل از انقلاب نسبت به زمان فعلی رشد بیش از ۳/۵ برابری داشته است

مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در نشست خبری دستاوردها و نتایج سفر وزیر آموزش و پرورش به سوریه گفت: اطلاعات کاملی در حوزه سازه و مقاوم سازی داریم البته موضوع مقاوم سازی مدارس بحثی پیچیده و علمی است.

او ادامه داد: مجموعه دانشگاهی اطلاعات کافی در زمینه مقاوم سازی نداشتند و سازمان نوسازی مدارس ناچار شد تا در زمینه مقاوم‌سازی مدارس کارهای پژوهشی داشته باشد و بعد از همکاری با دانشگاه‌های شریف، تربیت مدرس و پژوهشگاه زلزله آیین نامه‌های کاملی را استخراج کردیم.

رخشانی‌مهر با اشاره به اینکه اگر هزینه مقاوم سازی شده بنا یک سوم هزینه ساخت باشد، این اقدام انجام می‌شود، گفت: براساس این شرایط کار مقاوم سازی را در مدارس دنبال کردیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی قبل از انقلاب نسبت به زمان فعلی رشد بیش از ۳/۵ برابری داشته است، افزود: این در شرایطی است که رشد جمعیت دانش‌آموزی را در چهار دهه گذشته شاهد بودیم.

او درباره استفاده از شرکت صنایع آموزشی گفت: کیفیت کاری این شرکت بالاست البته با برگزاری مناقصه برای خرید تجهیز مدارس اقدام می‌کنیم و اغلب شرکت صنایع آموزشی در مناقصه برنده می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه مدرسه‌سازی و ساخت بنا و فضا چند وجهی است اما تجربیات خوبی در حوزه معماری مدارس تاکنون داشتیم، گفت: در زمینه سازه هم اطلاعات خوبی داشتیم اما مهم ترین موضوع مکان یابی است و اخیرا روی معیارها و ضوابط مکان یابی کار کردیم.

رخشانی‌مهر درباره تخریب مدرسه نوساز در مسجد سلیمان گفت: این مدرسه در مقابل زلزله مقاومت لازم را داشت همچنین باید توجه داشته باشیم در مجموعه‌های تخریب شده جمعیت مهاجرت می‌کنند و طبیعی است با توجه به این شرایط در مکان‌یابی باید توجه ویژه ای داشته باشیم که البته سامانه مکان یابی در این مورد به زودی راه اندازی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار