دری: تعامل سه جانبه میان مدرسه، دانش آموز و خانواده در هدایت تحصیلی اجرایی می شود

تهران (پانا) - پانته آ درّی، معاون متوسطه شهر تهران درجلسه هدایت تحصیلی افزایش کارآیی و اثربخشی فرآیند هدایت تحصیلی را در گرو اطلاع رسانی موثر به اولیاء دانش آموزان و دبیران دوره اول اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۸۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
دری: تعامل سه جانبه میان مدرسه، دانش آموز و خانواده در هدایت تحصیلی اجرایی می شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرتهران، سومین جلسه کمیته هدایت تحصیلی با حضور معاون آموزش متوسطه، معاون پرورشی و فرهنگی، روسای اداره دوره اول آموزش متوسطه، دوره دوم متوسطه نظری، فنی،حرفه ای و کاردانش و مشاوره برای بررسی ظرفیت های موجود در برنامه ویژه مدرسه در هدایت تحصیلی، نحوه اطلاع رسانی موثر برگزارشد.

در این جلسه درّی در خصوص هدایت تحصیلی استان گفت: از آنجائی که وظیفه نهاد آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین فراهم آوردن زمینه انتخاب آگاهانه دانش آموزان با توجه به تفاوت های فردی، استعداد، رغبت، توانایی و شخصیت آنها متناسب با حرف و مهارت های مورد نیاز حال و آینده کشور است. تصمیم گیری نهایی کیفی در تعامل سه جانبه میان مدرسه، دانش آموز و خانواده در فرآیند هدایت تحصیلی اجرایی خواهد شد. در این میان تشکیل کمیته هدایت تحصیلی - شغلی منطقه و مدرسه جهت اطلاع رسانی موثر و آگاهی ذینفعان و تعیین حداکثر ظرفیت پذیرش دانش آموزان در زمینه ها و رشته های تحصیلی با توجه به امکانات محلی و الگوی توسعه میسر می شود.

معاون آموزش متوسطه افزود: در این فرآیند بهره گیری از مشارکت همه عوامل مدرسه در برگزاری جلسات توجیهی اولیاء و دانش آموزان نسبت به عملکرد تحصیلی پایه های هفتم، هشتم و نهم با بررسی مشاوره ای و ظرفیت های و اولویت های منطقه و شهر تهران موجب افزایش کارآیی و اثربخشی بیشتر می گردد.

در این راستا برنامه ویژه مدرسه با محوریت مقوله هدایت تحصیلی بستر مناسبی را در دبیرستان های دوره اول مهیا می نماید تا دوساعت از برنامه درسی رسمی مدرسه متناسب با نیاز و اولویت مدرسه به این مهم اختصاص داده شود.

همچنین با پرداختن به محتوای درسی کارو فناوری محورهای جشنواره های نوجوان خوارزمی ، طرح ایران مهارت و سایر برنامه های تحولی دوره اول متوسطه موقعیت های یادگیری جدید و ایجاد شناسایی علائق و استعدادهای دانش آموزان محقق می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار