برگزاری جشن تکلیف 10 هزار دانش آموز دختر در شیراز

شیراز(پانا) _معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس از برگزاری جشن تکلیف 10 هزار دانش آموز دختر پایه سوم ابتدایی، هم‌زمان با دهه مبارک فجر در شیراز خبرداد.

کد مطلب: ۱۰۰۸۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشن تکلیف 10 هزار دانش آموز دختر در شیراز

جهانبخش بانشی در جلسه ستاد اقامه نماز آموزش‌وپرورش فارس، با اشاره به برگزاری جشن تکلیف ویژه دانشآموزان کلاس سوم ابتدایی دختر و دانشآموزان کلاس نهم پسر در سراسر استان، گفت: 10 هزار نفر از دانشآموزان دختر پایه سوم ابتدایی شیراز، هم‌زمان با دهه مبارک فجر و در حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) آغاز سن تکلیف خود را جشن می‌گیرند.

او با تأکید بر لزوم بازدید از نماز جماعت مدارس گفت: اقامه نماز جماعت در مدارس استان از شرایط خوبی برخوردار است و لازم است با برنامه‌ریزی مطلوب، زمینه حضور مسئولان آموزش‌وپرورش و ستاد اقامه نماز استان در نماز جماعت مدارس فراهم شود.

او با اشاره به آموزش عملی نماز برای دانش‌آموزان ابتدایی در سراسر استان، افزود: بر همین اساس 20 درصد از آموزگاران مدارس مجری این طرح توسط اداره کل و 30 درصد آن‌ها نیز توسط ادارات آموزش‌وپرورش نواحی، مناطق و شهرستان‌ها مورد تقدیر قرار می‌گیرند .

بانشی ادامه داد: مرحله شهرستانی مسابقات قرآن، نماز و عترت در سراسر فارس در حال برگزاری است و مرحله 14 گانه این مسابقات نیز در اسفندماه جاری با حضور منتخبین هر ناحیه، شهرستان و منطقه برگزار می‌گردد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس بر لزوم احیاء همایش دورن مدرسه‌ای نماز در سطح استان تأکید کرد و افزود: در قالب این همایش ، فعالیت‌های مربوط به نماز در هر مدرسه ارائه و از دانش آموزان و فرهنگیان فعال در این زمینه تقدیر می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی، نماز و عترت آموزش‌وپرورش فارس نیز با اشاره به ارسال بخشنامه اختصاص ساعات اقامه نماز در مدارس در شهریورماه سال جاری بیان کرد: با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با ستاد اقامه نماز استان 4 نفر از پیشکسوتان عرصه قرآن ، عترت و نماز با صدور ابلاغ ، مأمور نظارت بر بحث نماز در مدارس شدند .

صدر الله زین العبادی افزود : نتایج به‌دست‌آمده از این مباحث نظارتی حاکی از آن است که برپایی نماز جماعت در مدارس به‌صورت مطلوب و شایسته برگزار می‌شود.

او در خصوص بحث حق‌الزحمه ائمه جماعت در مدارس گفت: مدارس می‌توانند با تشکیل جلسه انجمن اولیا و مربیان و شورای مالی درصدی را برای حق‌الزحمه این عزیزان در نظر بگیرند.

رئیس اداره امور قرآنی، نماز و عترت آموزش‌وپرورش فارس افزود : مقررشده ادارات و نهادهایی مانند سپاه، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی که روحانی و نیروهای عقیدتی سیاسی دارند، برای برپایی نماز جماعت در مدارس هم‌جوار اداره‌شان حضور یابند که تاکنون از وجود ارزشمند 141 نفر از این عزیزان در مدارس بهره برده‌ایم .

زین العبادی در خصوص توزیع و چاپ کتاب‌های ویژه احکام دانش آموزان و احکام نماز در مدارس استان گفت : 23 هزار جلد کتاب همراه با نرم‌افزار و بارکد خوان با عنوان "به‌سوی نور" ویژه مقطع اول و دوم ابتدایی ، 60 هزار جلد کتاب گلستان احکام ویژه دانش آموزان پایه سوم تا ششم ابتدایی ، 14 هزار جلد احکام ویژه برادران و 17 هزار جلد احکام ویژه خواهران در کل مدارس استان توزیع‌شده است .

وی با اشاره به شروع مسابقات قرآن در سراسر استان گفت: تا 25 بهمن‌ماه مسابقات مرحله شهرستان تمام و انشاء‌اله 15 لغایت 22 اسفندماه مراحل 14 گانه این مسابقات را در سراسر استان انجام خواهیم داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار