نماز، نقش کلیدی در تحقق ساحت اعتقادی ، عبادی و اخلاقی در سند تحول بنیادین دارد

شیراز(پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس مهم‌ترین ساحت تربیتی در سند تحول بنیادین را ساحت اعتقادی ، عبادی و اخلاقی معرفی کرد و افزود: نماز نقش کلیدی در تحقق این ساحت تربیتی دارد و از این منظر هم اهمیت بحث نماز برای رسیدن به اهداف تربیتی یش‌ازپیش آشکار است.

کد مطلب: ۱۰۰۸۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد
نماز، نقش کلیدی در تحقق ساحت اعتقادی ، عبادی و اخلاقی در سند تحول بنیادین  دارد

علی عسکر نجفی در جلسه ستاد اقامه نماز آموزش‌وپرورش استان ، با اشاره به اقدامات خوبی که در حوزه نماز در سطح کشور انجام‌شده ، گفت : برگزاری شورای عالی نماز ، اجلاس نماز، پیش اجلاس نماز، مسابقات انشای نماز و ... ازجمله مواردی است که در سطح کشور در خصوص بحث نماز اجرا می‌شود که همه نشان از توجه ویژه حاکمیت به این بحث است .

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با تأکید بر لزوم ترویج هر چه بیشتر فرهنگ نماز و نمازخوانی گفت: باید این فرهنگ به‌صورت کامل در بین همه آحاد مختلف جامعه خصوصاً در بین دانش‌آموزان نهادینه شود .

او عوامل تأثیرگذار در موضوع ترویج فرهنگ نماز را در دو دسته عوامل انسانی و غیرانسانی تقسیم کرد و گفت: عوامل انسانی شامل دانش آموزان و اولیای آن‌ها ، معلمان ، مدیران ، معاونان و ائمه جماعت است .

وی نماز را از اولویت‌ برنامه‌های آموزش‌وپرورش استان فارس معرفی کرد و گفت : نمازخانه‌ها ، اعتبارات، برنامه‌های مختلف در خصوص نماز، دستگاه‌های اجرایی کمک‌کننده در بحث ترویج نماز و مساجد عوامل غیرانسانی مؤثردر ترویج فرهنگ نماز هستند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با تأکید بر لزوم نظارت و بازدید از مدارس در بحث نماز گفت : اهمیت نماز برکسی پوشیده نیست و در این راستا باید مدارسی که در این زمینه فعال‌ترند شناخته شوند و به‌عنوان مدرسه الگوی نماز در نظر گرفته شوند .

رئیس ستاد اقامه نماز استان نیز در این جلسه با اشاره به این آیه قرآن که خدای تعالی می‌فرماید ما شمارا زیاد کمک می‌کنیم گفت : اگر بخواهیم یک کشور عزتمند داشته باشیم باید بر بحث‌های معرفتی و خداشناسی تأکید داشته باشیم و بچه‌ها را به خدا وصل کنیم .

ذوالانوار با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق در زمینه نماز در ابتدای سال، گفت: برای عملی شدن این خیر بزرگ و حیاتی در مدارس، لازم است برای مدیران و مربیان دوره‌های آموزشی در نظر گرفته شود .

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز استان فارس نیز در این جلسه گفت: اصل و اساس همه آموزش‌های دینی در نوجوانان و جوانان ، خانواده و مدرسه است و اساس همه فعالیت‌های فرهنگی کشور توجه به آموزش‌وپرورش و بحث نماز است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سقاچی با اشاره به اعزام 900 نفر از روحانیون در سطح مدارس استان و 7 هزار نفر غیر روحانی گفت : بدین ترتیب در 8 هزار مدرسه استان نماز جماعت برگزار می شود .

وی افزود : باید تلاش کنیم در شان جمهوری اسلامی و آموزش‌وپرورش نماز جماعت در مدارس برگزار شود .

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز استان فارس با اشاره به راهکارهای ترویج نماز در مدارس ، گفت: آموزش عوامل اجرایی مدارس و تأکید بر رعایت حداقل 30 دقیقه وقت برای اقامه نماز در مدارس، می‌تواند در این زمینه راه گشا باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار