کوچ ۲۰۰۰ فلامینگو به تالاب سرخانکل گیلان

رشت (پانا) - امسال ۲ هزار قطعه فلامینگو به تالاب حیات‌وحش سرخانکل صومعه‌سرا کوچ کردند .

کد مطلب: ۱۰۰۷۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
کوچ ۲۰۰۰ فلامینگو به تالاب سرخانکل گیلان

به گزارش پانا، پایش تمام مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست توسط نیروهای محیط‌بان و برخورد با متخلفان شکار، امسال حضور فلامینگوها در پناهگاه حیات‌وحش سرخانکل صومعه‌سرا بسیار خوب و مطلوب بود به طوری‌که پس از گذشت چند سال چیزی حدود 2 هزار قطعه فلامینگو به این پناهگاه کوچ کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با تأکید بر لزوم برخورد با شکارچیان برای حفظ آرامش و امنیت پرندگان اظهار کرد: در همین راستا محیط‌بانان و عوامل این یگان گشت‌ها و پایش‌های مستمری را انجام داده‌اند و تا کنون بیش از 150 قبضه سلاح شکاری از متخلفان کشف و ضبط کرده‌اند.

ساسان اکبری‌پور با بیان اینکه از این تعداد سلاح شکاری کشف شده توسط یگان حفاظت محیط‌زیست، 50 قبضه آن سلاح شکاری قاچاق محسوب می‌شوند عنوان کرد: پایش و کنترل وضعیت ‌پناهگاه‌های حیات‌وحش، تالاب‌ها و زیستگاه‌های گیلان برای جلوگیری از اقدامات تخریب‌کنندگان محیط‌زیست به صورت مستمر ادامه دارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان از جمله پرندگان مهاجری که در مدت 5 ماهه اخیر وارد زیستگاه‌های استان شده‌اند را برشمرد و ابراز داشت: بیشترین نوع گونه پرندگان مهاجر مرغابی‌سانان هستند به طوری‌که خوتکای پرسفید، کاکایی، مرغابی، باکلان، لک لک، غاز خاکستری، غاز پیشانی سفید و پلیکان از جمله آن‌ها محسوب می‌شوند.

اکبری‌پور با اشاره به اینکه سالانه حدود 70 گونه پرنده مهاجر برای امر زمستان گذرانی در تالاب‌ها و آبگیر‌های استان گیلان فرود می‌آیند خاطرنشان کرد: انواع پرندگان مهاجری که به پناهگاه‌ها، تالاب‌ها و زیستگاه‌های حیات‌وحش گیلان کوچ می‌کنند پس از لانه‌سازی و جوجه‌آوری اواخر اسفند به موطن اصلی خود باز می‌گردند.

او وجود امنیت نسبی و منابع غذایی کافی و فراهم شدن شرایطی مناسب برای زمستان‌گذرانی سالانه بیش از 200 هزار پرنده آبزی و کنار آبزی مهاجر در استان گیلان را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: شکار غیرمجاز مهم‌ترین تهدید پرندگان مهاجر است به همین علت برخورد با این پدیده مخرب در دستور کار محیط‌زیست قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار