آذرکیش: براساس سند تحول بنیادین، به‌دنبال تقویت و توسعه کمی و کیفی هنرستان‌ها در کشور هستیم

تهران (پانا) - همایش تبیین جایگاه شایستگی‌های غیر فنی هنرستان‌های فنی و حرفه ای شهر تهران و صلاحیت حرفه ای برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۷۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
آذرکیش: براساس سند تحول بنیادین، به‌دنبال تقویت و توسعه کمی و کیفی هنرستان‌ها در کشور هستیم

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش شهر تهران، سید مصطفی آذرکیش در همایش تبیین شایستگی‌های غیر فنی هنرستان‌های فنی و حرفه ای شهر تهران که با حضور درّ‌ی معاون آموزش متوسطه شهر تهران، دوّاری مدیر آموزش و پرورش منطقه 7، جمالی رییس اداره فنی و حرفه ای و کاردانش، ایمانی کارشناس مسئول فنی و حرفه ای و مدیران هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کارشناس مسئولان مناطق 19 گانه شهر تهران برگزار شد کیفیت بخشی به آموزش‌های هنرستان‌ها را با اهمیت خواند.

او با تأکید بر سند تحول بنیادین مبنی بر توسعه و تقویت هنرستان‌ها گفت: باید برنامه ریزی‌ها به شیوه ای باشد که آموزش کیفی حرف اول را بزند و در همین راستا باید از نیروهای کارآمد،خلاق و نوآور بهره مند شویم.

مدیر کل فنی حرفه ای و کاردانش گفت: از آنجا که ما به دنبال تعلیم و تربیت همه جانبه و تمام ساحتی هستیم هنرجویان ما در هنرستان، بر اساس ساحت تعلیم و تربیت اقتصادی به عنوان هنرجویی کارآفرین و با کیفیت تربیت می‌شوند تا بتوانند پس از فارغ التحصیلی به کسب حلال مشغول شوند.

آذرکیش افزود: علاوه بر توسعه کیفیت در هنرستان‌ها بر اساس الزام قانونی تا پایان برنامه ششم توسعه باید به توسعه 50 درصد در کل کشور برسیم.

همچنین در راستای توانمندسازی مدیران هنرستان‌ها، آقایان آزاد و اسماعیلی درخصوص تببین شایستگی‌های غیرفنی، نحوه تدریس و سنجش صلاحیت‌های حرفه ای در کارگاه آموزشی به بحث و بررسی پرداختند و مدیران هنرستان‌ها گزارش‌های خود را ارائه کردند.

در انتهای این همایش از مدیران برتر هنرستان‌های فنی و حرفه ای شهر تهران که در بیستمین جشنواره هنرهای تجسمی و اولین جشنواره ایده بازار حائز رتبه کشوری بودند تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار