ترجمه تازه های علمی جهان؛

5 برابر کردن طول عمر با کشف مکانیسم سلولی

زنجان (پانا) - دانشمندان آزمایشگاه بیولوژیکی MDI با همکاری دانشمندان موسسه تحقیقات باک در مورد چگونگی جلوگیری از پیری در نواتو ، کالیفرنیا و دانشگاه نانجینگ در چین ، مسیرهای سلولی هم افزایی را برای افزایش طول عمر شناسایی کرده اند که باعث افزایش طول عمر پنج برابری در کرم C. elegans می شود.

کد مطلب: ۱۰۰۷۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد
5 برابر کردن طول عمر با کشف مکانیسم سلولی

به گفته یکی از دانشمندان با این روش افزایش طول عمر معادل برای انسان 500 تا 600 سال است. این تحقیق به کشف دو مسیر اصلی حاکم بر پیری در کرم C. elegans می پردازد ، که الگوی رایج در تحقیقات پیری است زیرا بسیاری از ژن های آن با انسان ها مشترک است و به دلیل طول عمر کوتاه آن که تنها سه تا چهار هفته است به دانشمندان امکان می دهد به سرعت آزمایشات و ارزیابی های لازم را انجام دهند.

از آنجا که این مسیرها "محافظت شده" هستند ، به این معنی که از طریق تکامل به انسان ها منتقل شده اند ، موضوع تحقیقات فشرده ای بوده اند. تعدادی از داروهایی که طول عمر را با تغییر این مسیرها افزایش می دهند، اکنون در دست تولید هستند. کشف اثر هم افزایی ، درها را برای درمانهای ضد پیری مؤثرتر باز می کند.

هرمان هالر ، رئیس دانشگاه آزمایشگاه بیولوژیک MDI گفت: "با وجود کشف مسیرهای سلولی حاکم بر پیری در کرم الگانس ، هنوز مشخص نیست که چگونه این مسیرها ارتباط برقرار می کنند." با دست یافتن به چگونگی این فعل و انفعالات ، دانشمندان راه را برای ارائه ی درمانهای مورد نیاز برای افزایش طول عمر برای جمعیتی که به سرعت در حال پیری هستند ، آماده می کنند."

رولینز، نویسنده اصلی در دانشگاه جیانفنگ لان گفت: "توسعه هم افزایی و دخالت های ژنتیکی واقعاً وحشی و غیرقابل پیش بینی است." یافته ها نشان می دهد که هیچ چیز در طبیعت در خلاء وجود ندارد ، برای ایجاد مؤثرترین درمان های ضد پیری ، باید به شبکه های ماندگاری نگاه کنیم. "

کشف تعامل هم افزایی می تواند منجر به استفاده از روش های درمانی ترکیبی شود که هرکدام در مسیر دیگر پژوهش ها تأثیر می گذارد. افزایش طول عمر انسان را به همان شیوه ای که درمان های ترکیبی برای درمان سرطان و HIV استفاده می شود ، انجام می گیرد.

مترجمان: فیروز مهدی-علی مهدوی یکتا

Journal Reference:

Jianfeng Lan, Jarod A. Rollins, Xiao Zang, Di Wu, Lina Zou, Zi Wang, Chang Ye, Zixing Wu, Pankaj Kapahi, Aric N. Rogers, Di Chen. Translational Regulation of Non-autonomous Mitochondrial Stress Response Promotes Longevity. Cell Reports, 2019; 28 (4): 1050 DOI: 10.1016/j.celrep.2019.06.078

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار