بیش از ۱۳۰۰ نفر در جهان به کروناویروس چینی آلوده شده‌اند

تهران (پانا) - تلفات شیوع کروناویروس در چین تاکنون به ۴۱ تن رسیده و بیش از ۱۳۰۰ نفر در جهان نیز به این ویروس آلوده شده‌اند.

کد مطلب: ۱۰۰۷۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۱۳۰۰ نفر در جهان به کروناویروس چینی آلوده شده‌اند

به گزارش ایسنا، شمار تلفات شیوع کروناویروس در چین امروز (شنبه) به ۴۱ تن رسید و مقامات این کشور را بر آن داشته تا به منظور پیشگیری از شیوع هر چه بیشتر این ویروس، سفرها را کنترل کرده و برگزاری مراسم عمومی و تجمعات را لغو کنند.

همچنین بیش از ۱۳۰۰ نفر از مردم جهان به این ویروس که برای اولین بار از یک فروشگاه مواد غذایی دریایی در شهر «ووهان» چین شیوع پیدا کرد، آلوده شده‌اند. مسئولان سلامت در سراسر جهان در تلاش هستند تا از همه‌گیری این ویروس کشنده جلوگیری کنند.

از روز پنج‌شنبه در شهر ووهان که جمعیتی ۱۱ میلیون نفری دارد، تقریبا تمامی پروازهای فرودگاهِ این شهر لغو شده و در جاده‌های اصلی شهر نیز تمامی رفت و آمدها تحت کنترل انجام می‌شود. همچنین در تمامی استان «هوبئی» محدودیت‌های جابجایی و تردد اعمال شده است.

در عین حال مواردی از ابتلا به این ویروس در کشورهای تایلند، ویتنام، سنگاپور، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، نپال، مالزی، فرانسه، ایالات متحده و استرالیا گزارش شده است.

مقامات استرالیا امروز اولین مورد از ابتلا به کروناویروس را که یک تبعه چینی بوده تایید کردند. گفته شده این مرد نوزدهم ماه جاری میلادی به استرالیا سفر کرده و اکنون در بیمارستان ملبورن تحت درمان قرار دارد.

همچنین مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا روز گذشته اعلام کرد ابتلای دو نفر به این ویروس تایید شده و یک نفر هم مشکوک به بیماری است. گفته شده دو نفر از مبتلایان به کروناویروس به شهر ووهان سفر داشته‌اند.

کمیسیون ملی سلامت در چین اعلام کرد: شش تیم پزشکی متشکل از ۱۲۳۰ کادر درمان به شهر ووهان اعزام شده‌اند.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، این ویروس که به تازگی شناخته شده هشداردهنده است زیرا موضوعات بسیار ناشناخته‌ای در مورد آن وجود دارد که "میزان خطرزاییِ ویروس" و "چگونگی انتقال فرد به فرد آن" از جمله این موارد است. این کروناویروس موجب بروز علائم شبه ذات‌الریه می‌شود که در برخی موارد کشنده است. تب، مشکلات تنفسی و سرفه از جمله این علائم هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار