رونمایی از کارت منزلت سالمندان شیراز در دهه فجر

شیراز (پانا) - رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از رونمایی از کارت منزلت سالمندان در دهه فجر خبر داد و افزود: به منظور گرامیداشت هرچه با شکوه‌تر ایام مبارک دهه فجر، معاونت اجتماعی، اداره ورزش و تفریحات سالم، اداره فرهنگی و هنری و اداره گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری برنامه‌های مختلف مردم محوری را در محلات کمتر برخوردار برگزار می‌کند.

کد مطلب: ۱۰۰۷۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از کارت منزلت سالمندان شیراز در دهه فجر

ابراهیم گشتاسبی‌راد ادامه داد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همانند روال هر ساله برنامه‌هایی را برای تداوم شور و حرکت انقلابی مردم در دهه فجر تدارک دیده است. برنامه‌های سال جاری با توجه به همزمانی سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و ایام چهلم شهادت سردار دلها سپهبد حاج قاسم سلیمانی با محوریت ایجاد نشاط اجتماعی و مشارکت همه‌جانبه در امور فرهنگی برنامه‌ریزی شده است.

او انقلاب اسلامی را از گنجینه‌های عظیم و میراث گرانبهای بشری دانست و افزود: این انقلاب بی‌تردید معجزه‌ای الهی بود که به دست مردی از سلاله پاک پیامبر اسلام(ص) به انجام رسید و نگاه امید مظلومان و مستضعفان جهان را به خود خیره ساخت.

معاون فرهنگی شهردار شیراز با اشاره به ضرورت برگزاری باشکوه دهه فجر انقلاب اسلامی عنوان کرد: بهمن‌ماه با عنوان آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی ایرانیان و مبارزه با استکبار در صحیفه تاریخ می‌درخشد و فجر انقلاب اسلامی به ویژه با قرار گرفتن در دهه چهارم خود آرمان‌های انقلاب را تداوم می‌بخشد.

گشتاسبی‌راد همچنین با اشاره به در پیش بودن دهه فاطمیه بر ضرورت برگزاری برنامه‌ها مطابق با شئون این ایام تاکید کرد.

اودر حوزه اجتماعی از رونمایی از کارت منزلت سالمندان شهر شیراز در دهه فجر خبر داد و افزود: غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا توسط دانش آموزان مدارس با همکاری آموزش و پرورش، برگزاری یک روز سینمایی ویژه کودکان محلات کم‌برخوردار، برگزاری نمایشگاه آثار تجسمی کودکان محلات کم برخوردار با همکاری سازمان‌های مردم نهاد، دیدار از بند زنان زندانی جرایم غیرعمد و برگزاری برنامه نشاط شهری به‌دلیل مصادف شدن با میلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن از دیگر برنامه‌های اداره اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری است.

دکتر گشتاسبی‌راد اعلام کرد: ۲۶بهمن‌ماه و به مناسبت میلاد حضرت زهرا (ع) باغ جهان‌نما، باغ دلگشا و حوزه گردشگری خواجوی کرمانی برای بانوان رایگان خواهد بود.

وی اظهار کرد: در حوزه ورزشی برگزاری سمپوزیوم ورزشی و تندرستی در دهم و یازدهم بهمن‌ماه در مرکز همایش‌های شهر و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه شیراز، اداره ورزش جوانان شیراز و کمیته ملی المپیک برگزار می‌شود؛‌ همچنین کلاس آموزشی "ژیمناستیک برای همه" با مشارکت هیات ژیمناستیک استان فارس اجرا خواهد شد.

دکتر گشتاسبی‌راد به برگزاری سه پیاده‌روی خانوادگی در روز‌های ۱۸ و ۲۲ و ۲۵ بهمن‌ماه با همکاری هیات ورزش‌های همگانی، اداره کل ورزش و جوانان و پایگاه هوایی شهید دوران در بلوار چمران و پایگاه هوایی شهید دوران به مناسبت دهه فجر و ولادت حضرت زهرا (س) اشاره کرد.

او ابراز داشت: در همین زمینه برگزاری جشنواره آمادگی جسمانی در ۲۱ بهمن‌ماه در پارک بعثت نیز در دستور کار است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در حوزه فرهنگی به اجرای نمایش "بارون نمیاد" کاری از گروه هنری معلولین شهر شیراز و از برگزیدگان تئاتر معلولین شهر شیراز از تاریخ 12 تا 18 در تماشاخانه استاد فقیه اشاره کرد.

معاون فرهنگی شهردار شیراز همچنین در این زمینه از برگزاری نمایشگاه "شیراز در انقلاب" یاد کرد و گفت: این نمایشگاه در برگیرنده 41عکس از وقایع تاریخی انقلاب است که در نگارخانه ملی و نگارخانه آستان مقدس حضرت علی بن حمزه (ع) برگزار خواهد شد.

گشتاسبی‌راد یکی دیگر از برنامه‌های مهم دهه فجر را اجرای طرح "سینما سلام" عنوان کرد و بیان داشت: در قالب این طرح، فیلم‌های روز سینما در محله‌های کم برخوردار و 9 فرهنگسرای شیراز تا 29 بهمن ماه اکران می‌شود.

وی در ادامه ویژه ‌برنامه‌های فرهنگی شهرداری به آغاز به کار کانون هنرمندان شهرداری شیراز، برگزاری فستیوال دستاوردهای فرهنگی و هنری از مراکز فرهنگی شیراز و برگزاری جشن‌های مردمی چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب در همسایگی پل تاریخی شیراز و خرم‌رود از 14 تا 21 بهمن و با همکاری شهرداری منطقه 3 اشاره کرد.

گشتاسبی‌راد افزود: برنامه‌های فرهنگی هنری بچه‌های انقلاب نیز از 14 تا 29 بهمن در محور تاریخی شیراز اجرا می‌شود، در ادامه برگزاری نمایشگاه بانوان سرپرست خانوار و هنرمندان نیز با 41 غرفه نمایشگاهی و با همکاری شهرداری منطقه 3 در خدمت شهروندان خواهد بود.

معاون فرهنگی شهردار شیراز در حوزه گردشگری نیز به اجرای طرح تور انقلاب اشاره کرد و توضیح داد: مخاطبان این طرح بیش از ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان مدارس سطح شهر شیراز است که در قالب ۱۰ تور در نقاط تاریخی و استراتژیک انقلابی در گستره سومین حرم اهل بیت (ع) با تاریخ آن روزگار آشنا می‌شوند.

او هدف از اجرای این طرح را زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی ایران، ارتقای سطح دانش، بینش و معرفت دانش آموزان به اهداف و آرمانهای بلند انقلاب اسلامی ایران، آشنا و آگاه سازی نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی با وقایع و مبارزات مردم شیراز در دوران انقلاب، ایجاد و ارتقای هویت انقلابی جوانان، پاسخگویی به شبهات و سوالات دانش آموزان در خصوص انقلاب اسلامی، معرفی شهدا و علما و مبارزین فعال انقلابی شیراز عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار