اولین مدرسه سبز استان در آموزش و پرورش ناحیه یک احداث می شود

یزد(پانا)- معاون پشتیبانی آموزش و پرورش ناحیه یک یزد از احداث اولین مجتمع آموزشی سبز استان در ناحیه یک یزد خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۰۷۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
اولین مدرسه سبز استان در آموزش و پرورش ناحیه یک احداث می شود

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش ناحیه یک یزد، درگفتگو با پانا، از احداث مجتمع سبز استان به نام شهید سردار قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: ساخت این مجتمع آموزشی در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم با زیربنای قریب 10 هزار مترمربع در منطقه بافت قدیمی و سنتی سید گلسرخ آغشده است .

"حبیب فکوری" عنوان کرد: این مجتمع آموزشی با بودجه 20 میلیارد تومان از سرانه ملی و زیر نظر اداره کل نوسازی مدارس استان است و هر مقطع تحصیلی دارای 18 کلاس درس می باشد.

او اضافه کرد: مدارس سبز دوستدار و حامی محیط زیست هستند؛ مدارس سبز نه تنها سازگار با محیط زیستند، بلکه باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های انرژی نیز می‌شوند و چارچوبی برای ساخت اینگونه مدارس است که از معیارهای مشخصی برخوردار می‌باشد. در این مدارس، والدین و دانش‌آموزان با هم برای کاهش مصرف انرژی و زباله در مدارس و یا در تعیین میزان مصرف انرژی در مدرسه و چگونگی کاهش آن با مدرسه همکاری می‌کنند.

فکوری خاطر نشان کرد: هر مدرسه‌ای می‌تواند یک مدرسه سبز باشد، الگوی مدارس می‌تواند با توجه به سازگاری با محیط زیست، دانش‌آموزان را تشویق کند تا نوآوران و مجریان مدرسه سبز باشند. عوامل زیادی می‌تواند برای توصیف یک مدرسه سبز وجود داشته باشد، اما در اصل، تعهد به سبز بودن و پایدار بودن محیط زیست، مهمترین عامل است.

فکوری همچنین افزود: مهمترین اصول مدارس سبز عبارتند از: کاهش تاثیرات زیست‌ محیطی، افزایش سلامت و رفاه، افزایش سواد زیست‌محیطی که باید در این مدارس برنامه هایی در این راستا باشد.

او ادامه داد: در این نوع مدارس، حمایت از سلامتی دانش‌آموزان و معلمان، شامل تضمین یک محیط داخلی تمیز و سالم در مدرسه و همچنین اجرای برنامه‌ها و خدمات برای تغذیه مناسب و فعالیت بدنی در دستور کار قرار دارد و همچنین زمان فعالیت‌های بدنی در مدارس سبز بیشتر است که باعث کاهش چاقی و تشویق به عادات مثبت زندگی دانش‌آموزان در مدرسه می شود.

او تاکید کرد: تشویق دانش‌آموزان به کاشت درخت و حفظ آنها ، نگهداری از گلدان‌های کوچک در کلاس از دیگر فعالیت های این مدارس است .

"فکوری" از استفاده ی مصالح ساختمانی پایدار در این مدارس خبرداد و گفت: در مدارس سبز از منابع انرژی تجدیدپذیر خورشیدی، آبی و یا بادی استفاده خواهد شدکه نقش مهمی در پایداری محیط زیست دارد. همچنین به دلیل جمع آوری آب باران در این نوع از مدارس، می‌تواند به کاهش مصرف آب کمک کند.

در پایان معاون پشتیبانی آموزش و پرورش ناحیه یک، از تلاش های بی وقفه اداره کل نوسازی مدارس دراین راستا قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار