رییس پلیس فتا استان زنجان؛

اعضای باند کلاهبرداری اینترنتی(فیشینگ) از سوی پلیس فتای استان دستگیر شدند

زنجان (پانا) - سرهنگ محمدعلی آدینه لو به پولشویی اعضای این باند از طریق خرید ارز دیجیتال اشاره کرد و گفت: این افراد دستگیر شده با راه اندازی درگاه‌های جعلی بانکی اقدام به سرقت اطلاعات و رمز کارت بانکی شهروندان و در نهایت خرید ارز دیجیتال می‌کردند.

کد مطلب: ۱۰۰۷۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
اعضای باند کلاهبرداری اینترنتی(فیشینگ) از سوی پلیس فتای استان دستگیر شدند

به گزارش ایرنا، رییس پلیس فتا استان زنجان گفت: با رصدهای صورت گرفته بر روی گروه‌های تلگرامی فعال در زمینه فیشینگ، مشخص شد اعضای یک باند در داخل و خارج کشور به صورت حرفه‌ای در زمینه راه‌اندازی درگاه‌های فیشینگ و سرقت اطلاعات و رمز کار ت بانکی شهروندان فعالیت مجرمانه می‌کنند.
آدینه لو افزود: این باند با استخدام افراد مختلف در زمینه برنامه نویسی، تهیه کارت اجاره، سیم کارت‌های افراد غیر، شناسایی و اغفال دختران جوان و شناسایی صرافی‌های متخلف، تهیه مدارک هویتی و ... با راه اندازی ربات‌های مختلف و ارسال پیامک‌های انبوه حاوی لینک درگاه‌های جعلی بانکی اقدام به سرقت اطلاعات و رمز کارت بانکی افراد می‌کنند.
او همچنین تصریح کرد: با اقدامات فنی صورت گرفته ادمین های گروه تلگرامی مورد نظر با اسامی مستعار مختلف شناسایی شدند و بر اساس تحقیقات گسترده که صورت گرفت مشخص شد تعدادی از متهمان دستگیر شده جزو سرشاخه های اصلی طراحی و انتشار ربات و لینک های جعلی بودند و در سطح کلان با همکاری تعدادی از متهمان متواری به خارج از کشور اقدام به تبدیل وجوه سرقتی به ارزهای دیجیتال و خرید زمین و خودرو می کردند.
آدینه‌لو اظهار کرد: طبق مستندات موجود در یک روز بالغ بر چهار میلیارد ریال توسط متهمان از حساب مالباختگان برداشت و تبدیل به ارزهای دیجیتال شده است.

او با با بیان اینکه متهمان دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی پرونده به مراجع قضایی تحویل شدند، گفت: برابر بررسی‌های صورت گرفته بر روی ربات ها و کانال های متهمان اطلاعات قریب ۲۲ هزار کارت بانکی احصا و با همکاری مقامات قضایی و بانک مرکزی در جهت پیشگیری از سرقت مبالغ موجودی رمزهای دوم غیر فعال و به مالکان آنها اطلاع رسانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار