۱۷۶ مسافر گرفتار در برف و کولاک اشنویه نجات یافتند

ارومیه (پانا) - رییس هلال احمر اشنویه گفت: ۱۷۶ نفر از سرنشینان خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک جاده‌های این شهرستان که قادر به ادامه راه نبودند، از روز گذشته تاکنون با تلاش راهداران و نیروهای امدادی نجات یافتند.

کد مطلب: ۱۰۰۷۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
۱۷۶ مسافر گرفتار در برف و کولاک اشنویه نجات یافتند

فخرالدین مام‌علی افزود: این تعداد، مسافران ۵۹ دستگاه خودرو سواری بودند که در مسیر اشنویه - ارومیه، راه روستایی «اسلاملو» و دره «گردکشان» و مسیر روستایی «گلاز» به علت کولاک شدید در راه مانده بودند که با تلاش نیروهای هلال‌ احمر و دیگر نیروهای امدادی اداره راهداری نجات یافتند.

وی گفت: با همکاری نیروهای هلال احمر برخی اقلام زیستی از جمله آب معدنی، بیسکویت و خرما نیز در بین مسافران توزیع و پس از عملیات رهاسازی به ادامه راه هدایت شدند.

وی اظهار داشت: از بامداد امروز در محورهای شریانی کار برف‌روبی و نمک‌پاشی توسط اداره راهداری در چندین نوبت آغاز شده‌است و هم‌اکنون تردد در همه مسیرها به صورت روان در جریان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی محورهای اصلی این شهرستان باز بوده و رفت و آمد در آن‌ها جریان دارد افزود: با توجه به کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما در این گردنه‌ها، رانندگان باید پیش از حرکت نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به مسافرت کنند.

«مام‌علی»، ادامه داد: امدادگران و داوطلبان این جمعیت از آمادگی لازم برای انجام هرگونه فعالیت عملیاتی و پشتیبانی امداد و نجات در این شهرستان برخوردار هستند.

امدادرسانی در سوانح جاده‌ای، رهاسازی خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک، آموزش و کمک به بستن زنجیرچرخ در جاده‌های برفی، انجام امداد و کمک‌های اولیه سرپایی، خدمات اسکان اضطراری برای در راه ماندگان در پایگاه‌های جاده‌ای و توزیع اقلام زیستی و غذایی از جمله خدماتی است که جمعیت هلال‌احمر در قالب طرح زمستانی ارائه می‌کند.

این شهرستان دریک منطقه سردسیر و کوهستانی واقع شده و دارای ۸۲ کیلومتر راه اصلی و ۱۸۰ کیلومتر راه فرعی و ۲ راهدارخانه مرکزی و آغ‌بلاغ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار