نیکبخت: منطقه17 نیازمند ساخت 150کلاس درس دیگر است

مهدی نیکبخت، مدیر آموزش و پرورش منطقه17 در مراسم افتتاحیه دو مدرسه خیرساز در این منطقه از تراکم جمعیتی منطقه17 و دونوبته بودن مدارس سخن گفت و از نیاز این منطقه به 150کلاس دیگر جهت افزوده شدن به مدار آموزش و پرورشی این منطقه سخن گفت.

کد مطلب: ۱۰۰۷۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد
نیکبخت: منطقه17 نیازمند ساخت 150کلاس درس دیگر است

مهدی نیکبخت، مدیر آموزش و پرورش منطقه17 ضمن خیر مقدم جهت حضور مهمانان و خیرین گفت: از مدیران دو مدرسه خیرساز که در آمادگی مدارس نقش داشتند، سپاسگزارم. در فلسفه صفت نیک اندیشی برای خیرین و نوع نگاه خیرین به موضوع مدرسه سازی باید بگویم این مهم از هنرمندانه ترین کارهایی است که یک خیر می تواند انجام دهد. هنرمندانه ترین نوع خیر که یک فرد انجام می دهد حوزه خیری در ساخت و ساز مدرسه است.

او افزود: خیرمدرسه ساز با روشن کردن شمعی در یک فضا، فردا را روشن می کنند و بسیاری از دانش آموزانی که در این نوع مدارس درس خوانده اند، موفق بوده اند.

نیکبخت گفت: فاطمه عرب از خیرینی است که چندین مدرسه را احداث کرده اند. ایشان اگر مدرسه خیریه ای تاسیس کند، در نگهداشت آن مدرسه تلاش می کند و این بسیار ارزشمند است که به‌لحاظ محتوایی هوای مدارس را دارد. افتتاح یکی از این دو پروژه در آغاز مهرماه بود اما، مدرسه 12 کلاسه عرب در اواخر آبان تحویل داده شد و جابجایی دانش آموزان انجام شد و با زحمات مدیران مدارس، امروز شاهد حضور دانش آموزان عزیزمان در این دو مدرسه هستیم.

نیکبخت، مدیر منطقه17 گفت: منطقه17 به‌لحاظ جمعیتی متراکم است و تعداد کل فضای آموزشی در 75 ساختمان آموزش و پرورش کارش را انجام می دهد، اما از این تعداد ساختمان 4 فضا توسط خیرین محترم احداث شده است. این منطقه نسبت به نرم کشوری نیاز به کمک بیشتر خیرین دارد. حدود 15 مدرسه دونوبته داریم که بخاطر جاماندن از ساخت و ساز ناگزیریم مدارس مان را در دو نوبت داشته باشیم.

او افزود: اگر کیفیت آموزش مدنظر باشد اکنون باید150کلاس به مدار تحصیلی ما اضافه شود. بنابراین رسالت خیرین محترم و روسای محترم آموزش و پرورش و شهرداری ها می توانند کمک کنند تا دانش آموزان در فضای بهتری تحصیل کنند. رسالت ما با توجه به محدودیت زمین و منابع منطقه این است که تلاش بیشتری داشته باشیم.

همچنین کلهر شهردار منطقه17 در ادامه نشست گفت: امیدواریم این خیرین مسیر را ادامه دهند و خواهش میکنم منطقه17 را ویژه تر ببینید. مردم این منطقه آن روزی که کشور ما نیاز داشت همه شتافتند و همین مدرسه سلمان رکورددار است و بیش از صدنفر شهید داده است و امروز فرزندان همان ها در این منطقه نیاز دارند. در این منطقه ما مدارس کودکان کار کم نداریم و نیازمند حضور خیرین هستیم. هرچه در توان ما مسئولین است در این مسیر همراهی می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار