علمی: برگزاری نمایشگاه کتاب دهه ی فجر، با هدف ارتقای سطح فرهنگی جامعه + عکس

معاون فرهنگی و تربیتی  اداره کل آموزش و پرورش گفت: نمایشگاه کتاب دهه ی فجر، با هدف ارتقای سطح فرهنگی جامعه، ترویج فرهنگ مطالعه، کشف استعداد و علاقه مندی دانش آموزان برای مطالعه ی کتاب افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۰۰۷۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
علمی: برگزاری نمایشگاه کتاب دهه ی فجر، با هدف ارتقای سطح فرهنگی جامعه + عکس

طاهر علمی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا ضمن تاکید بر اهمیت کتابخوانی، گفت: با توجه به اینکه ماهیت دهه فجر، فرهنگی است؛ نمایشگاه کتاب در آستانه دهه فجر تدارک دیده شده است تا ماهیت فرهنگی دهه ی فجر هر چه بیشتر آشکار شود.

وی ادامه داد: هدف از افتتاح این نمایشگاه ترویج فرهنگ مطالعه، کشف استعداد و علاقه مندی دانش آموزان برای مطالعه ی کتاب های تدوین شده برای رده ی سنی خودشان است.

معاون فرهنگی و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان، افزود: بالابردن سطح نویسندگی و تعداد نویسندگان در بین دانش آموزان از دیگر اهداف این نمایشگاه است که دستیابی به آن برای ارتقای سطح فرهنگی جامعه بسیار حائز اهمیت است.

علمی خاطرنشان کرد: 30 هزار جلد با یک هزار و 200 عنوان کتاب در این نمایشگاه برای خرید دانش آموزان و مدارس وجود دارد.

وی تاکیدکرد: بیشترین کتاب موجود در این نمایشگاه مخصوص استفاده برای دانش آموزان مقطع ابتدایی و 30 درصد عناوین برای استفاده دانش آموزان متوسطه اول ودوم است.

علمی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف مدارس انس دادن دانش آموزان با کتاب است، تصریح کرد: مدارس با 40 درصد تخفیف و خود دانش آموزان با 20درصد تخفیف می توانند ازاین نمایشگاه، کتاب خریداری کنند.

وی با اشاره به نقش دستگاه تعلیم و تربیت در بالا بردن سرانه مطالعه در جامعه گفت: باید با برنامه های مختلف و برگزاری نمایشگاه های کتاب که از تخفیف زیاد برخوردار است، سطح مطالعه را بین دانش آموزان و معلمان افزایش دهیم.

علمی در پایان عنوان کرد:برنامه دانایی و توانایی در مدارس باب تشویق دانش آموزان به مطالعه و تشویق دانش آموزان برای رسیدن به مراحل استانی و کشوری در کتابخوانی در نظر گرفته شده است.

شایان ذکر است: نمایشگاه کتاب عنوان شده تا پایان دهه فجر از ساعت 8الی 18 در محل دبستان خدیجه کبری ناحیه 1تبریز جهت بازدید و خرید علاقه مندان دایراست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار