تقدیر معاون رئیس جمهور از اطلاع‌رسانی رسانه ملی درباره سیل سیستان و بلوچستان

تهران (پانا) - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه از صداوسیما برای انعکاس رسانه‌ای سیل سیستان و بلوچستان تشکر کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۷۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد
تقدیر معاون رئیس جمهور از اطلاع‌رسانی رسانه ملی درباره  سیل سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی معاونت امور استان‌های صداوسیما، محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در بازدید از خسارات سیل و روند امدادرسانی در استان سیستان و بلوچستان با تشکر از کارکنان صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان که در مناطق آسیب‌دیده مستقر هستند، خطاب به آن‌ها اظهار کرد: در واقع شما نماینده نظام اسلامی در این منطقه هستید.

وی افزود: از سوی دولت به صورت جدی از زحمات شما تشکر و قدردانی می‌کنم و به عنوان یک شهروند هم مباهات می‌کنم که رسانه‌ با این احساس مسئولیت این موضوع را اطلاع رسانی کرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در هیات وزیران هم با حضور علی عسکری رئیس رسانه ملی بابت این اقدامات قدردانی شده است، گفت: به واسطه حضور و خدمت صادقانه کارکنان صدا و سیما، پیوندی ملی بین مردم مناطق آسیب‌دیده از سیل و همه مردم ایران شکل گرفته است.

.................................................................................................

گزارش معاونت امور استان‌های صداوسیما درباره پوشش اخبار سیل در شبکه‌های زیربط؛

تولید 8 هزار دقیقه برنامه برای اطلاع رسانی درباره مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

معاونت امور استان های صداوسیما، 8141 دقیقه برنامه با محوریت سیل جنوب شرق کشور تولید و روانه آنتن کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صداوسیما، سیل اخیر در استان سیستان و بلوچستان، خسارات زیادی به بار آورده و موجب بی خانمانی جمعی از هموطنان شده است، همچنین سیلاب برخی روستاها را به محاصره خود در آورد که همین مساله موجب کندی امدادرسانی به مردم آسیب‌دیده شد.

در این شرایط معاونت امور استان‌های رسانه ملی با مرکزیت صداوسیمای مرکز سیستان و بلوچستان با استفاده از همه ظرفیت‌های فنی و انسانی خود، امر اطلاع‌رسانی درباره سیل‌زدگان و وضعیت امدادرسانی به آن ها را در دستور کار خود قرار داد.

این فعالیت ها در چهار حوزه سیما، صدا، فضای مجازی و خبر، پی گرفته شد و برنامه‌های گوناگونی با موضوع سیل در 10 روز بعد از وقوع روی آنتن شبکه های سراسری رادیویی و تلویزیون و شبکه استانی صداوسیما رفت.

براساس این گزارش در این مدت بیش از 100 گزارش خبری در صداوسیمای مرکز استان تهیه و در شبکه های سراسری به ویژه شبکه خبر پخش شد.

همچنین648 دقیقه ارتباط زنده صدای این مرکز با شبکه‌های سراسری، 920 دقیقه ارتباط زنده با شبکه‌های استانی، 805 دقیقه ارتباط زنده با مسئولان استانی و 42 مورد بسته‌های میان برنامه‌ای، از دیگر اقدامات صدای مرکز سیستان و بلوچستان درباره سیل اخیر بوده است که در مجموع فعالیت رادیویی این مرکز را در ارتباط با سیل به 4 هزار و 948 دقیقه می‌رساند.

در حوزه خبر هم در مجموع 1294 دقیقه گزارش در بخش‌های خبر رادیو، تلویزیون، ارتباط با شبکه‌های سراسری و ارتباط زنده با مسئولان استانی روی آنتن رفت.

در بخش سیما در مجموع 353 دقیقه ارتباط زنده تصویری با بخش های مختلف خبری شبکه خبر و شبکه یک سیما برقرار شد و گزارش کاملی از خسارات ناشی از سیل به اطلاع مردم رسانده شد.

همچنین بخشی از برنامه‌های پرمخاطب این مرکز به مسئله سیل و خبرهای مربوط به آن و همچنین روند کمک‌رسانی به سیل‌زدگان اختصاص یافت. در حوزه صدا، برنامه‌های «سلام سیستان»، «سیوستان»، «صباح سمین»، «صبح شرقی»، «فصل همدلی»، «ماهکان»، «ملک کیو»، «مهر دوار»، «هوا خوبه» و «کی بانو» به مسئله سیل و مشکلات ناشی از آن پرداختند. همچنین 88 آنونس با مدت زمان 264 دقیقه با همین موضوع روی آنتن صدای مرکز سیستان و بلوچستان رفت.

در حوزه سیما، ویژه برنامه «خوان هشتم» به صورت اختصاصی به مسئله سیل پرداخت همچنین برنامه‌های مل ترمی و مهر هنکین هم گزارش‌های مربوط به سیل‌زدگان و امدادرسانی در این منطقه را پوشش دادند.

گزارش‌های خبری سیمای مرکز سیستان و بلوچستان در ارتباط با این حادثه هم در قالب برنامه «در شهر» روی آنتن رفت که مجموع آنها به 60 دقیقه می‌رسد. همچنین ارتباط با شبکه‌های استانی و سراسری هم در دستور کار سیمای مرکز سیستان و بلوچستان بود و علاوه بر این انیمیشن‌های آموزشی جمعیت هلال احمر هم به تناوب از این شبکه پخش شدند.

2100 مورد زیرنویس اطلاع‌رسانی پیرامون سیل و هشدارهای هواشناسی و ایمنی به مخاطبان، از دیگر اقدامات سیمای مرکز سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود.

معاونت فضای مجازی این مرکز هم با تولید و انتشار 240 مورد عکس‌نوشت، پوستر، پادکست و ویدئوهای مردمی، نقش بسزایی در اطلاع‌رسانی درباره سیل و روند ارائه خدمات امدادی به آسیب‌دیدگان داشته است.


به این ترتیب و در مجموع تا پایان نخستین روز بهمن ماه، شاهد تولید و پخش 8141 دقیقه برنامه در هر چهار حوزه پیرامون سیل اخیر در سیستان و بلوچستان بودیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار