مرگ دسته‌جمعی پرندگان میانکاله غیر عادی است

ساری (پانا) - مدیرکل دام‌پزشکی مازندران اعلام کرد که تلفات پرندگان در میانکاله غیرعادی است و بعید می‌دانم علت آن آنفولانزا باشد.

کد مطلب: ۱۰۰۷۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد
مرگ دسته‌جمعی پرندگان میانکاله غیر عادی است

شبه جزیره میانکاله در شمل بهشهر با مساحت بیش از شصت‌وهشت هزار هکتار که «بهشت پرندگان» است، روز گذشته گستره‌ی لاشه تعدادی از پرندگان مهاجر شد و نگرانی دپست‌داران محیط زیست را برانگیخت.

میانکاله از سال ۱۳۴۸ یک «منطقه حفاظت‌شده» است و اکنون ذخیره‌گاه طبیعی زیست‌کره تحت حفاظت محیط زیست محسوب می‌شود. اتفاق روز گذشته، ماموران محیط زیست و دامپزشکی را به تحقیق و بررسی کشاند و امروز جمع‌آوری و دفن بهداشتی لاشه پرندگان در دستور کار قرار گرفت.

لاشه‌ پرندگان دفن شد

حسین‌علی ابراهیمی مدیرکل محیط زیست مازندران ضمن اشاره به ممنوعیت شکار پرندگان در سرق مازندران و تلفات تعدادی از پرندگان در این منطقه، گفت: «لاشه‌های پرندگان تلف‌شده جمع‌آوری و به صورت بهداشتی دفن شده است.»

او‌ معتقد است که علت تلفات و نوع بیماری را باید دامپزشکی استان مازندران اعلام کند.

مسلم آهنگری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام اینکه نمی‌توان آمار دقیقی از تعداد شکار پرندگان داد، گفت: «بیشتر پرندگان تلف شده چنگر هست و بیشتر تلفات اعلام شده در سواحل گلوگاه است.»

او نیز اطلاع‌رسانی در ارتباط با علت این اتفاق را بر عهده دامپزشکی دانست.

سید حسین رضوانی مدیرکل دامپزشکی مازندران نیز از نمونه‌برداری در دو نقطه از شهرستان گلوگاه و بهشهر خبر داد و گفت: «با توجه به غیرعادی بودن تلفات بنده بعید می‌دانم که آنفولانزا باشد، تلفات آنفولانزا در خارج از سالن به صورت جمعی اتفاق نمی‌افتد.»

او اعلام کرد که نتیجه نمونه‌برداری عصر اطلاع‌رسانی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار