امسال هشت‌هزار و ۱۰۰ تخت به تخت‌های بیمارستانی اضافه شده است

کاشان (پانا) - امسال با افتتاح ۶۶ بیمارستان در کشور، هشت‌هزار و ۱۰۰ تخت به تخت‌های بیمارستانی اضافه شده است و سال آینده نیز شش هزار تخت افزوده خواهد شد، در حالی که در سال‌های گذشته بیشترین آمار در این زمینه چهار هزار و ۵۰۰ تخت بود.

کد مطلب: ۱۰۰۷۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
امسال هشت‌هزار و ۱۰۰ تخت به تخت‌های بیمارستانی اضافه شده است

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در بازدید از طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» در کاشان اظهار کرد: دروغ بزرگی است که آمریکایی‌ها با کمال وقاحت می‌گویند که ورود دارو و تجهزات پزشکی برای مردم ایران ممنوع نشده است. آنها بیشترین فشار را بر ایران تحمیل کردند که حتی دارو و تجهیزات پزشکی وارد نشود و مقابل آنها زانو بزنیم که این آرزو را به گور خواهند برد.
او تاکید کرد: گام بعدی، برای عملیاتی شدن طرح تحول نظام سلامت، تقدم درمان سرپایی بر بستری و آموزش های پیشگیری قبل از درمان است.
اجرای تحول نظام سلامت، منجر به توسعه زیرساخت‌ها و دسترسی مردم به ویژه در نقاط کمتر برخوردار، ماندگاری پزشک در مناطق محروم، تامین داروهای اساسی و کاهش هزینه‌های درمان توسط مردم شد.
وی تصریح کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیازمند یک طرح تحول نظام سلامت با یک رویکرد و مرحله جدید باید باشد و اگر اداره کشور مبتنی بر راه گذشته مستمر و بدون بازنگری باشد، به طور حتم دچار بحران خواهیم شد.
او همچنین گفت: هدف از اجرای طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت»، مردمی کردن و اجتماعی شدن نظام ارایه خدمت است و دو هدف افزایش خودمراقبتی مردم با آموزش به آنها و همراهی مردم با وزارت بهداشت در نظام ارایه خدمت را پیگیری می کند.
نمکی با تجلیل از بهورزان به عنوان سربازان خط مقدم نظام سلامت، افزود: پیش از اجرای این طرح نخستین سطح فعالیت بین مردم، بهورزان در خانه‌های بهداشت بودند، اما در زمان حاضر یک سطح بالاتر آمده است و دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان، قزوین، کاشان و همدان به طرح «هرخانه، یک پایگاه سلامت» پیوسته اند.
وی تاکید کرد: علاوه بر آموزش چهره به چهره با توجه به گسترش رسانه‌های جدید و فضای مجازی باید از ظرفیت آنها برای آموزش از راه دور، سطحی از مداخله رابطان و سفیران بهداشتی در پرونده الکترونیکی استفاده شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس آمار، کمبود داروی امروز یک سوم زمان مشابه در سال گذشته است و داروهای اساسی در نقاط مختلف کشور حتی دورترین روستای مرزی وجود دارد.
نمکی افزود: مشکلی در زمینه تولید و تامین دارو نداریم و انسولین ۳۰ درصد بیش از سال گذشته وارد کردیم اما متاسفانه نشت آن به خارج از مدار توزیع و مصرف درست، موجب برخی مسایل شد که با تشکیل شبکه‌ای برای شناسایی همه بیماران دیابتی، به دقت می‌توانیم مصرف دارو را ردیابی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار