در سفر  حاجی میرزایی به سوریه انجام شد؛

دیدار وزیر آموزش و پرورش ایران با وزیر آموزش عالی سوریه

تهران (پانا) - در دومین روز از سفر حاجی میرزایی به سوریه وزیر آموزش و پرورش ایران با وزیر آموزش عالی سوریه دیدار کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۷۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد
دیدار وزیر آموزش و پرورش ایران با وزیر آموزش عالی سوریه

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در دومین روز از سفر خود به جمهوری سوریه با وزیر آموزش عالی سوریه، بسام ابراهیم دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار که جمعی از روسای دانشگاه‌های شهرهای حلب و دمشق حضور داشتند، وزیر آموزش عالی سوریه با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی و تبریک و تسلیت این شهادت به دو ملت ایران و سوریه اظهار کرد: شهید سلیمانی و ابومهدی مهندس همواره با دشمنان مشترک دو ملت می جنگیدند و به خنثی کردن توطئه‌های دشمنان دو ملت می‌پرداختند و این دو شهید در شدیدترین محاصره‌های اقتصادی و نظامی در کنار ملت سوریه بودند و یاد و خاطر آنان همواره در ذهن مردم سوریه زنده و بزرگ است.

بسام ابراهیم با ارائه وضعیت آموزش عالی در کشور سوریه گفت: سوریه دارای ۸دانشگاه دولتی، ۲۳دانشگاه خصوصی و ۸بیمارستان آموزشی تحت پوشش وزارت آموزش عالی و چندین مدرسه عالی است.

وزیر آموزش عالی سوریه با اشاره به اینکه همکاری‌های مشترک با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری ایران در حال انجام است، گفت: تقاضای بورسیه برای تحصیل دانشجویان سوری در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را داریم تا دانشجویان ما در رشته‌های پزشکی و داروسازی و دندانپزشکی بتوانند تحصیل کنند.

او افزود: در حال حاضر دانشجویانی از سوریه در رشته‌های سلول‌های بنیادی در ایران در حال تحصیل هستند و زبان فارسی در دانشگاه‌های دمشق و سایر شهرهای سوریه در مقطع کارشناسی تدریس می‌شود و امیدواریم این دانشجویان بتوانند در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در ایران ادامه تحصیل دهند.

حاجی میرزایی در ادامه این دیدار با ابراز تشکر از همدردی مردم و دولتمردان سوریه در مورد شهادت سردار سلیمانی گفت: دشمنان تصور می‌کردند می‌توانند با شهادت سردار سلیمانی اتحاد به وجود آمده بین ملت‌های مسلمان منطقه را از بین ببرند، اما پس از شهادت سردار سلیمانی این نقشه دشمنان نقش برآب شد و اتحاد بین ملت‌های مسلمان منطقه بیشتر و باعث شد تا انسجام بیشتری بین ملت‌های مسلمان منطقه شکل گیرد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: من اینجا هستم تا بر استمرار حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از کشور سوریه و ضرورت همکاری‌های علمی، آموزشی و فرهنگی تاکید کنم و جمهوری اسلامی ایران همواره حامی تمامیت ارضی کشور سوریه و حفظ انسجام و یکپارچگی ملی سوریه بوده و برآن تاکید داشته است.

حاجی میرزایی با تبریک پیروزی‌های کسب شده در ادلب به ملت و دولت سوریه گفت: امیدوارم این پیروزی‌ها به خروج تروریست‌ها از کشور سوریه منجر شود.

او با اشاره به موفقیت‌های علمی ایران در حوزه‌های مختلف گفت: با تاکید مقام معظم رهبری پیشرفت‌های علمی بسیار خوبی به دست آمده است و ایران بالاترین رشد علمی را در بین کشورهای منطقه کسب کرده است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه آموزش و پرورش ایران دو دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی را در زیر مجموعه خود دارد که وزارت آموزش عالی سوریه می‌تواند همکاری‌های علمی و فرهنگی را با این دو دانشگاه انجام دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار