زهرا مظفر: مدیران مدارس آشناترین افراد به مشکلات آموزش‌ و پرورش هستند

لزوم توجه به سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در برنامه‌ریزی‌ها

تهران (پانا) -مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش بر لزوم توجه ویژه به اسناد بالادستی همچون سند تحول بنیادین و برنامه‌های ابلاغی وزیر آموزش‌وپرورش در برنامه‌ریزی‌ها تأکید و اعلام کرد مدیران مدارس نزدیک‌ترین افراد به مدرسه هستند و به همین دلیل نسبت به مسائل و مشکلات نظام تعلیم و تربیت آگاهی بهتری دارند.

کد مطلب: ۱۰۰۷۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
زهرا مظفر: مدیران مدارس آشناترین افراد به مشکلات آموزش‌ و پرورش هستند

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش فارس، زهرا مظفر در جمع روسای ادارات آموزش‌وپرورش سراسر استان فارس در شیراز گفت: مدیران مدارس نزدیک‌ترین افراد به مدرسه هستند و به همین دلیل نسبت به مسائل و مشکلات نظام تعلیم و تربیت آگاهی بهتری دارند.

مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش افزود: اگر موفقیتی در حوزه ستادی آموزش‌وپرورش اعم از وزارت وادارات کل وجود دارد ؛ حاصل تلاش نیروهایی است که پیش‌ازاین به‌عنوان معلم در مدارس فعال بوده و از برنامه‌های آموزش‌وپرورش آگاهی کامل دارند.

او به جلوه‌هایی از مدیریت در قرآن اشاره کرد و گفت: مجموعه مطالب قرآن کریم حول محور ارتباط و در قالب چهار مؤلفه ارتباط انسان باخدا، ارتباط انسان با خویش و، ارتباط انسان با طبیعت و ارتباط انسان با سایر انسان‌ها است قرار دارد.

مظفر، تقوا و پرهیزگاری را لازمه خود مدیریتی دانست و گفت: نظارت، تشویق و تنبیه، تکریم و تشخیص، تحقیق و تفحص، آموزش و تعلیم مستمر، شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی، رشد و ارتقاء دانش سازمانی، عزت و شرافت، واکنش به‌موقع و مناسب، ارزیابی ، ایجاد رقابت سالم ، شایسته‌سالاری را از مهم‌ترین شاخصه‌های یک مدیر موفق است.

مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش بر لزوم توجه ویژه به اسناد بالادستی همچون سند تحول بنیادین و برنامه‌های ابلاغی وزیر آموزش‌وپرورش تأکید کرد .

او با تأکید بر اهمیت فعالیت مدارس ،گفت: نگاه ما باید به سمت مدرسه محوری باشد و مدیران را به فعالیت همه‌جانبه در مدرسه تشویق کرد و ارزیابی از مدرسه نیز باید به‌گونه‌ای باشد که فعالیت‌های مدرسه مورد تشویق قرار گیرد.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش فارس نیز با بیان اینکه، سیاست کاری ما بر اساس شعار امسال ارزیابی عملکرد وزارت که " آگاهی ، پیشگیری و بهبود عملکرد " است تنظیم شده ،گفت: بر همین اساس موضوع آموزش ضمن خدمت قوانین و مقررات و تخلفات اداری به مدیران مدارس و کارشناسان ادارات در سراسر استان در دستور کار قرار دارد.

فرج اله میرزایی با اشاره به گستردگی کار نظارت و بازرسی در آموزش و پرورش فارس، گفت : بازدیدی برای ما حائز اهمیت است که همراه با گزارش ، بازخورد و پی گیری امور باشد و اگر بازدیدی بدون این موارد باشد ارزش چندانی نخواهد داشت .

او افزود : بحث تجزیه تحلیل آماری مورد تاکید ماست که تمام موارد برای شناسایی آسیب ها تجزیه و تحلیل می شوند و آسیب ها شناسایی شده و امیدواریم که منجر به بهبود عملکرد شود .

گفتنی است در ادامه این جلسه ، مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش ، ضمن پاسخگویی به سؤالات روسای ادارات آموزش‌وپرورش فارس ، بر پیگیری مسائل مطرح‌شده توسط آن‌ها تأکید کرد.

در پایان این جلسه و بر اساس شاخص های ارزیابی عملکرد سال گذشته ادارات آموزش و پرورش در فارس ، 11 شهرستان و منطقه برتر استان در این شاخص ها مورد تقدیر قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار