حسینی خبر داد: استاندارد سازی وسایل و تجهیزات آموزشی دانش‌آموزان استثنایی با کمک صنایع آموزشی ایران

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تاکید کرد با تمرکز بر ساخت وسایل آموزشی و کمک آموزشی دانش‌آموزان با نیاز ویژه می‌توان در راستای کیفیت بخشی به آموزش و پرورش استثنایی کمک کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۷۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
حسینی خبر داد: استاندارد سازی وسایل و تجهیزات آموزشی دانش‌آموزان استثنایی با کمک صنایع آموزشی ایران

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در بازدید از سازمان صنایع آموزشی کشور گفت: تفاهم نامه‌ای در بخش فضاها و استانداردها توسط سازمان با همکاری سازمان نوسازی تدوین می‌شود.

او افزود: در بخش تجهیزات نیز به دو گونه وسایل در آموزش و پرورش دانش آموزان با نیاز ویژه نیاز داریم، تجهیزات عمومی مناسب سازی شده و تجهیزات تخصصی ویژه دانش آموزان، دربخش دوم تناسب تجهیزات با محدودیت‌های دانش آموزان مدنظر است.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: در آموزش وپرورش عادی وسایل کمک آموزشی تکمیل کننده آموزش است؛ اما در بخش دانش آموزان با نیاز ویژه این تجهیزات جانشین حواسی است، که درآن آسیب یا محدودیتی وجود دارد با این رویکرد ضرورت وسایل کمک آموزشی در مدارس استثنایی بیش از پیش مشهود است.

حسینی به زبان اشاره دانش آموزان با آسیب شنوایی اشاره کرد وگفت: رویکرد غالب استفاده از زبان بدن واشاره، از دیر باز در زمانی که انسان با محدودیت‌های زبانی مواجه بوده است، وجود داشته است.

او با اشاره به سود سازمان صنایع آموزشی بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته گفت: با تمرکز بر ساخت وسایل آموزشی و کمک آموزشی می توان این سود را در راستای کیفیت بخشی به آموزش و پرورش هدایت کرد.

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی انعقاد تفاهم نامه برای همکاری با سازمان صنایع آموزشی را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید معرفی تسهیلات سازمان صنایع آموزشی به سازمان استثنایی جهت بررسی و دریافت لیست تجهیزات موجود در این تفاهم نامه مد نظر قرار گیرد.

او گفت: آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی که بیشترین کارکرد اجتماعی را دارد، می تواند بهترین شبکه های اجتماعی را ایجاد کند.

حسینی اهمیت بازی در کیفیت یادگیری دانش آموزان را مورد تاکید قرار داد وگفت: در این بخش نیز صنایع آموزشی تولیدات خود را عرضه کند، تا بتوانیم اتاق‌های بازی و تربیت بدنی را در کنار مدارس تقویت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار