وزیر راه و شهرسازی: روند بررسی سانحه هواپیما طبق مقررات انجام می‌شود

تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی با اشاره به روند قانونی بررسی سانحه گفت: در سفر به اوکراین تاکید شد که روند بررسی سانحه با مشارکت سایرین و طبق قوانینی که برای بررسی سانحه وجود دارد، تا انتها انجام شده و گزارش شفاف و نهایی این بررسی اطلاع رسانی شود.

کد مطلب: ۱۰۰۷۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
وزیر راه و شهرسازی: روند بررسی سانحه هواپیما طبق مقررات انجام می‌شود

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران، با اشاره به سفر خود به اوکراین گفت: در این سفر حامل پیام تسلیت رییس جمهور به دولت و ملت این کشور بودم و پس از تسلیم این پیام جلساتی را با رییس جمهور محترم اوکراین و بخشی از اعضای کابینه که از سازمان های مربوطه بودند و همچنین وزیر امور خارجه و وزیر حمل‌ونقل این کشور برگزار کردیم.

وی ادامه داد: همانطور که در بیانیه ریاست جمهوری اوکراین نیز آمده بود، از همراهی ویژه ایران با این کشور و قول رییس جمهور برای بازگرداندن پیکر جانباختگان تشکر شد که این اقدام انجام شده و همکاری با تیم اوکراینی نیز مورد قدردانی قرار گرفته است.

اسلامی با اشاره به روند قانونی بررسی سانحه گفت: در این جلسات تاکید شد که روند بررسی سانحه با مشارکت سایرین و طبق قوانینی که برای بررسی سانحه وجود دارد، تا انتها انجام شده و گزارش شفاف و نهایی این بررسی اطلاع رسانی شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این سفر برای خدمت به مردم ایران و همه کسانی که عزیزان خود را در این سانحه از دست دادند، بسیار موثر بود، گفت: سانحه در دست بررسی دقیق است و این کار طبق قوانین و مقررات انجام خواهد شد.

اسلامی در ادامه به روند بازخوانی جعبه‌های سیاه هواپیما اشاره کرد و افزود: جعبه‌های سیاه که شامل CVR و FDR است، جزو لاینفک بررسی سانحه است. سانحه در ایران رخ داده است و طبق ضمیمه ۱۳ پیمان شیکاگو، مسئول بررسی سانحه دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری ایران است.

وی ادامه داد: سخت افزار و نرم افزار لازم برای بررسی سانحه در حال آماده سازی است. هیات بررسی سانحه برای بررسی مدارک هواپیما به اوکراین مراجعت کردند. بعد از بازگشت از سفر، طبق ضوابط با مشارکت تیم اوکراینی و همه کسانی که طبق ضوابط باید در بررسی سانحه مشارکت داشته باشند، این روند ادامه خواهد یافت.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشور از مرحله اول با همه طرف‌های درگیر در سانحه تماس گرفته است، گفت: این طرف‌ها برای مشارکت در روند بررسی سانحه اعلام آمادگی کردند. بویینگ هیات ملی ایمنی حمل‌ونقل آمریکا (NTSB) را به عنوان مسئول بررسی سانحه معرفی کرده و نماینده این نهاد با سازمان هواپیمایی کشوری ارتباط برقرار کرده است. اوکراین نیز یک تیم بزرگ را به همراه تجهیزات برای بررسی سانحه به ایران فرستاند. ما کار را طبق مقررات تعریف شده در ضمیمه ۱۳ پیمان شیکاگو انجام می دهیم.

وی ادامه داد: جعبه سیاه باید به عنوان یکی از آیتم‌های بررسی سانحه، بازخوانی شود. اگر در بازخوانی و تحلیل اطلاعات استخراج شده از جعبه سیاه مشکلی به وجود بیاید، از سایر کسانی که امکانات دارند کمک گرفته می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار