سومین نشست ستاد محیط زیست رسانه ملی برگزار شد

تهران (پانا) - در سومین نشست ستاد محیط زیست رسانه ملی، تفاهم‌نامه همکاری میان شبکه دو سیما و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به امضاء رسید.

کد مطلب: ۱۰۰۷۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
سومین نشست ستاد محیط زیست رسانه ملی برگزار شد

سومین نشست ستاد محیط زیست رسانه ملی با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، وزارت آموزش و پرورش، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شهرداری تهران، دانشگاه تهران، وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در کنار نمایندگانی از تمامی شبکه‌های تلویزیونی، رادیویی، خبری و استانی به ریاست محمدرضا جعفری جلوه، مدیر شبکه دو سیما و رئیس ستاد محیط زیست رسانه ملی در محل شبکه دو سیما برگزار شد.

در ابتدای جلسه جعفری جلوه یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشته و اظهار داشت: کار ویژه ستاد محیط زیست فرهنگ‌سازی در همه حیطه‌های محیط زیستی است و رسانه ملی برای ایفای نقش مؤثر فرهنگی در این زمینه آمادگی دارد.

مدیر شبکه دو در ادامه به تقویم گاه‌شمار محیط زیستی ملی و جهانی، به ویژه روز جهانی تالاب‌ها در 13 بهمن ماه و نیز به نهضت درختکاری سازمان جنگلداری اشاره کرد.

در ادامه خسرو شهبازی؛ رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری بیان کرد: سازمان جنگل‌ها، نهضت کاشت 14میلیون نهال را در گام نخست از 14 آذر ماه آغاز کرده که تا 15 اسفند ادامه خواهد داشت.

وی حفظ جنگل‌ها و افزایش درختکاری را از اهداف اصلی سازمان جنگل‌ها اعلام کرد و گفت: می‌بایست برداشت چوب از جنگل به صفر برسد، همچنین زراعت چوب برای تولید کاغذ به مسئولان کشور پیشنهاد شده است.

جعفری جلوه در تایید صحبت‌های رئیس سازمان جنگل‌ها، سیاست قطع درختان را به عنوان خط قرمز سازمان جنگل‌ها بسیار شایسته دانسته و تصریح کرد: باید با همت جمعی، حمایت مسئولان را به‌ منظور استفاده از فن‌آوری‌های تولید کاغذ نظیر تولید کاغذهایی از جنس سنگ و یا باگاس(محصولی فرعی از کارخانه نیشکر) به جای بهره‌برداری از چوب درختان جنگل، جلب کرد.

همچنین احمد لاهیجان‌زاده، معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، ضمن قدردانی از تلاش‌های سازمان صدا و سیما، در خصوص توجه و برنامه‌ریزی به پرداخت رسانه‌ای روز جهانی تالاب‌ها در 13 بهمن ماه، به تاریخچه شکل‌گیری اولین کنوانسیون بین‌المللی حفاظت محیط زیست در خصوص تالاب‌ها در شهر رامسر اشاره و نکاتی را پیرامون اهمیت زیست محیطی تالاب‌ها بیان کرد.

در پایان جعفری جلوه با تاکید مجدد بر طرح کاشت 14 میلیون نهال تا 15 اسفند ماه مصادف با روز درختکاری و تأکید بر اهمیت 13 بهمن به عنوان روز جهانی تالاب‌ها، افزود: اقداماتی در این زمینه در دستور کار سازمان صدا و سیما قرار خواهد گرفت.

در پایان این نشست نیز تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و شبکه دو سیما به امضاء طرفین رسید. براساس این تفاهم‌نامه شبکه دو برنامه‌هایی را با موضوع محیط زیست با حمایت محتوایی و مالی سازمان جنگل‌ها تولید و در اختیار شبکه‌های مختلف قرار خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار