«پیک امید» مازندران به کودکان سیستان لبخند می‌بخشد

ساری (پانا) - مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در طرح امدادرسانی فرهنگی «پیک امید» با اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری به کودکان سیل‌زده‌ی سیستان و بلوچستان امید و لبخند می‌بخشند.

کد مطلب: ۱۰۰۷۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد
«پیک امید» مازندران به کودکان سیستان لبخند می‌بخشد

این روزها کودکان مناطق سیل‌زده‌ی کشور که خانه و کاشانه خود را چون همیشه نمی‌یابند، بیش از هر چیز به امید و شادی نیاز دارند. در کنار کمک‌های سایر دستگاه‌ها و نهادهایی همچون اختصاص هزینه آیین افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به مردم سیل‌زده یا پویش سیل مهربانی با شعار «هر مدرسه یک پایگاه همدلی» مدارس کشور، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز با اعزام کاروان امداد فرهنگی متشکل از مربیان سراسر کشور به یاری این گروه‌های سنی شتافت.

مربیان کانون مازندران با مشارکت در این طرح در محل اسکان موقت کودکان سیل‌زده حاضر می‌شوند و به فعالیت‌های قصه‌گویی، شعرخوانی، بازی خلاق و برگزاری کارگاه‌های نقاشی، اریگامی، سفال‌گری و کاردستی نیز می‌پردازند.

کانون پرورش فکری علاوه بر انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری و برگزاری‌ کارگاه‌های مختلف هنری، محصولاتی هم‌چون کتاب، سرگرمی، نوشت‌افزار و بسته‌های بهداشت فردی مثل مسواک، ظرف غذا و قمقمه آب، به کودکان سیل‌زده اهدا می‌کند.

تماشاخانه سیار کانون نیز با پخش فیلم و پویانمایی، اجرای گروه نمایشی‌ «خاک» و برگزاری مسابقه در این روزها، به امدادرسانی فرهنگی به کودکان سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان می‌پردازد.

طرح امداد فرهنگی «پیک امید» کانون با هدف خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق کم‌برخوردار، کار مشترک معاونت فرهنگی و بسیج کانون است که با حضور مربیان داوطلب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های مختلف کشور از جمله مازندران برگزار می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان 25 دی‌ماه اعلام کرد که بر اساس برآوردهای اولیه سیلاب افزون بر ۲ هزار و ۸۷۸ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف این استان خسارت وارد کرده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نیز از تخریب ۵۶ و آسیب به ۲۸۶ مدرسه با برآورد ۵۰ میلیارد تومان خسارت در سیل اخیر استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

سیستان و بلوچستان از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی ماه درگیر سیل و تبعات آن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار