برگزاری جلسه شورای مشورتی جوانان شهرستان تهران در کانون مفتح

تهران (پانا) - جلسه شورای مشورتی جوانان شهرستان تهران با همکاری کانون استانی شهید مفتح شهرتهران و با حضور حسین سروری، بخشدار مرکزی تهران، حسین فیروزی، مشاور فرماندار تهران و علی محمودپور، رییس کانون مفتح برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۷۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه شورای مشورتی جوانان شهرستان تهران در کانون مفتح


حسین سروری، بخشدار مرکزی تهران گفت: ایجاد فضای جدید برای فعالیت کارگروه ها چه برای فعالیتهای آموزشی و چه نشست هایی که دارند در کانون مفتح فراهم است و از آقای محمودپور که مدیر فرهنگی با فکر آموزش و پرورش اند، سپاسگزارم که قبول میزبانی این جمع را داشتند.
وی با اشاره به اینکه این دوستان از نخبه های صاحبنظراند، گفت: این همکاری میان کانون و شورای مشورتی جوانان ارزشمند است. جوانان ما با توجه به طرح ها و ایده های خوبی که دارند، می توانند همکاری متقابلی باهم داشته باشند. تهران به عنوان پایتخت اسم بزرگی دارد اما زیرساختها ضعیف است و ظرفیت خوبی در این شورای جوانان هست تا از ایده های شان برای بهتر شدن برنامه ها و طرح های جامعه استفاده شود و می توان شاهد تحولات خوبی باشیم.
وی افزود: امروزه ما اگر با بحران های متعدد در حوزه های اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی روبرو هستیم، ریشه آن به آموزش برمیگردد لذا شورای جوانان با ایده های خوبی که دارد می تواند در این حوزه به حل مشکلات کمک کند.
سروری گفت: کارگروه ها با توجه به حوزه تخصصی شان طرح و برنامه ارایه دهند. جوانان باید خلاء فرصت مطالعه و تفکرها را پر کنند و ایده بدهند چون مسئولین وقتی به گود کار بروند درگیر می شوند. من معتقدم هرجا اندیشه جوانان جاری شود تحول ایجاد می شود و مدیری که از فکر جوانان استفاده کند، برد کرده است وگرنه دچار پسرفت می شود.
وی گفت: امید آفرینی و القای رویکردهای مثبت کار جوانان است. جامعه ای که نشاط نباشد، آن جامعه شانسی ندارد.

در ادامه نشست فیروزی، مشاور فرماندار تهران اساس تشکیل شورای مشورتی را براساس دستور رییس جمهور برای استفاده از ظرفیت جوانان مطرح کرد. این مجمع از شوراهای مشورتی شهرستان ها تشکیل می شود.
وی افزود: این جوانان بازوان مشورتی هر فرماندار شدند. مزیت شورای مشورتی این است که هم برای مدیران مشاور داریم و هم ضمانت نوع کار این مشاور وجود دارد. از سال 97اولین جلسه شورای مشورتی در فرمانداری تهران تشکیل شد. در آنجا انتخاباتی برگزار شد که هسته مرکزی شورای مشورتی تشکیل شد. تا کنون 15جلسه عمومی داشتیم و توانسته ایم در حوزه های مختلف پیشنهادهای خوبی شد.
وی با اشاره به برگزاری این نشست در کانون مفتح گفت: امین ترین نهاد آموزش و پرورش است و شورای جوانان می تواند بازوی مشارکتی خوبی برای این نهاد باشد.
در ادامه جلسه علی محمودپور، رییس کانون مفتح گفت: کارگروه های شورای جوانان منطبق با فعالیت های جاری در کانون مفتح است. وی افزود: آموزش خوب پیش می رود و بسیار اتفاق مبارکی است که از نظرات جوانان و مشورت های شما بتوانیم برای ایجاد فضای بهتر در آموزش و پرورش کار کنیم و مدیرکل شهر تهران هم از این مهم بسیار استقبال می کنند.
محمودپور افزود: کانون شهید مفتح یک کانون فرهنگی و تربیتی است. این کانون 12هزار مترمربع فضا دارد و فعالیتش استانی است و علاوه بر این کانون هایی در مناطق داریم که بازوانی برای فعالیت های کانون است.
رییس کانون شهید مفتح گفت: پتانسیل مهم این کانون ها استفاده از حضور دانش آموزان است و ما 22انجمن در کانون های فرهنگی و تربیتی کشور داریم و کارگروه های شورای مشورتی می توانند همراه با دانش آموزان ما فعالیت های ارزشمندی ارایه دهند.

در ادامه جلسه دبیران کارگروه راجع به نحوه فعالیت های شان توضیح دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار