معاون آموزش ابتدایی در کارگروه ارتقا بخشی به شاخص‌های آموزش‌وپرورش خوزستان؛

خوزستان پیشتاز پوشش پیش‌دبستانی در کشور است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی در کارگروه ارتقا بخشی به شاخص‌های آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: خوزستان با اجرای طرح جامع پوشش پیش‌دبستانی ازنظر توسعه کمی و کیفی این دوره رتبه اول کشور را به دست آورده است.

کد مطلب: ۱۰۰۷۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
خوزستان پیشتاز پوشش پیش‌دبستانی در کشور است

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، رضوان حکیم زاده در کارگروه ارتقا بخشی به شاخص‌های آموزش‌وپرورش خوزستان که در مجموعه فرهنگی فجر اهواز برگزار شد، بابیان اینکه ۸ میلیون و۲۷۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی در سراسرکشورتحت پوشش خدمات آموزشی و پرورشی قرار دارند، اظهارکرد: نیم میلیون نفر از دانش آموزان ابتدایی کشور در استان خوزستان مشغول تحصیل هستند که این امر ضرورت توجه هر چه بیشتر متولیان تعلیم و تربیت به شاخص‌های کیفی این استان را نشان می‌دهد.

وی بابیان اینکه ۵۸۲ هزار و ۲۹۲دانش‌آموز ابتدایی در استان خوزستان در قالب ۵ هزار و ۱۷۵ مدرسه به تحصیل مشغول هستند، گفت: نرخ پوشش تحصیلی پایه اول ابتدایی در خوزستان 99،97 درصد است که 17،1 درصد بالاتر از میانگین کشوری است‌. همچنین نرخ تکرارپایه 18درصد پایین‌تر از میانگین کشور است که بسیار خوب و مثبت است و نشان‌دهنده‌ تلاش ویژه معلمان ابتدایی در استان خوزستان است.

حکیم زاده در ادامه با برشمردن ویژگی‌های شاخص مدرسه تمام ساحتی، خاطرنشان کرد: مدرسه دارای فضای مطلوب فیزیکی ازجمله ورزشی، آزمایشگاهی و همچنین دارای برنامه درسی کیفی به‌عنوان یک مدرسه تمام ساحتی قلمداد می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی اضافه کرد: مدرسه مورد نظرسند تحول بنیادین باید به تعاملات بین فردی در مدرسه ازجمله معلم و دانش‌آموز، دانش‌آموز با دانش‌آموز و معلم با معلم نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد تا بتوان شاهد پیشرفت شاخص‌های آموزش‌وپرورش در حوزه‌های مختلف عملکردی باشیم.

وی همچنین با اشاره به موفقیت آموزش‌وپرورش خوزستان در پوشش کامل دوره پیش‌دبستانی در سطح کشور، تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته در حوزه پیش‌دبستانی بی‌شک زمینه‌ساز ارتقای شاخص‌های آموزشی در۱۰سال آینده خواهد شد زیرا توسعه آموزش ‌و پرورش استان از پیش‌دبستانی آغاز می‌شود.

حکیم زاده در پایان یادآور شد: تدوین سند چشم‌انداز توسعه آموزش‌وپرورش خوزستان یک کار جهادی و براساس داده‌های میدانی است. در همین راستا کارگروه ویژه وزارتی تدوین این سند به دنبال تبدیل آن به یک مدل توسعه‌ای برای سایر مناطق کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار