همزمان با هفته پاک

دومین همایش دانش‌آموزی محیط زیست در استان تهران برگزار شد

تهران (پانا) - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کریم از برگزاری دومین همایش استانی محیط زیست همزمان با گرامیداشت هفته هوای پاک در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۰۷۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد
دومین همایش دانش‌آموزی محیط زیست در استان تهران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی محیط زیست استان تهران علیرضا عطائی با اعلام این خبر گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته هوای پاک با شعار هوای پاک اقدام و عمل، اداره آموزش پرورش شهرستان به همت پژوهشسرای دانش آموزی و با مشارکت اداره محیط زیست اقدام به برگزاری دومین همایش محیط زیست در این شهرستان کرد.
وی افزود: در مراسم پایانی این همایش در روز گذشته که با حضور تنی چند از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، علاوه بر برگزاری دو کارگاه آموزشی با موضوعات پسماند و صیانت از منابع آب از برگزیدگان طرح های دانش آموزی استانی در زمینه‌های مختلف محیط زیستی قدردانی شد.
عطایی با اشاره به اینکه این همایش پیشتر در دو محور مقاله نویسی و دست سازه های کاربردی محیط زیست فراخوان خود را صادر کرده بود، تصریح کرد: در بخش مقاله نویسی که ویژه دوره اول و دوم متوسطه نظری بود محورهایی همچون سرمایه های اجتماعی و مشارکت جوامع محلی در حفظ محیط زیست، شناخت فناوری های نوین در حفاظت از محیط زیست، کم آبی و تهدیدات محیط زیست انسانی، مدیریت پساب و پسماند و محیط زیست منظور شده بود.
وی گفت: در بخش دست سازه های کاربردی محیط زیست ویژه دانش آموزان هنرستان، فنی حرفه ای و مقطع ابتدایی، محورهایی همچون سازه های مرتبط با صرفه جویی و تصفیه آب، تولید انرژی پاک ، هشدار دهنده آلودگی هوا و طراحی نقشه های سازه های ساختمانی مجهز به سیستم حفاظت از محیط زیست طرح شده بود.
رییس اداره محیط زیست شهرستان رباط کریم برگزاری همایش های دانش آموزی با رویکرد محیط زیست را در جلب توجه و ایجاد حساسیت میان دانش آموزان مهم و اساسی دانست و افزود: دانش آموزان و نسل پایه ما باید از هم اکنون به درک فرهنگ محیط زیستی و آگاهی نسبت به این حوزه دست یابند و قطع یقین آموزش ، مشارکت و همراهی دانش آموزان در این خصوص اهمیت دارد.
این گزارش می افزاید: در برگزاری این همایش تعدادی از مدعوین نیز به ایراد سخرانی در جهت اهمیت حفظ و صیانت از محیط زیست و معضلات و مخاطرات حاصل از تخریب محیط زیست پرداخته و در پایان مراسم نیز از سوی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان از برگزیدگان قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار