آشنایی با شهر سنگی اوپلیستیخه و دیدنیهای تفلیس

تهران(پانا)- این کشور زیبا در شرق دریای سیاه قرار دارد و با آثار تاریخی بسیار غنی و مناظر طبیعی خیره کننده یکی از دیدنی ترین کشورهای جهان محسوب می شود.

کد مطلب: ۱۰۰۷۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
آشنایی با شهر سنگی اوپلیستیخه و دیدنیهای تفلیس

رشته کوههای میان مرز گرجستان و روسیه همچون سدی در برابر سرمای وحشتناک روسیه به این منطقه است همچنین وجود همین رشته کوههای امکانات مختلفی برای ورزشهای زمستانی و همچنین کوهنوردی فراهم نموده است .

تنوع آب و هوایی در این کشور منحصر بفرد است بطوریکه دو سوم خاک این کشور کوهستانی است و زیبا ترین سواحل دریای سیاه نیز در این سرزمین قرار دارد .

در تور تفلیس و در ادامه مطلب قصد داریم برخی از دیدنی های این کشور را به اختصار توضیح دهیم پس با ما همراه باشید :

سواحل زیبای باتومی

به گزارش سفر باتو ، مناطق ساحلی گرجستان بسیار دیدنی و منحصر بفرد است و از دیرباز پذیرای هزاران گردشگر به این منطقه بوده است . در دوران شوروی سابق سواحل این منطقه بسیار شناخته شده و مورد توجه بود و در نزدیکی بندر باتومی منطقه ای به نام اورکی قرار دارد که به آن ساحل سحر آمیز یا ساحل مغناطیسی گفته می شود . و بومیان این منطقه بر این باورند که شنا کردن در این منطقه و آفتاب گرفتن بر روی شن های ساحلی آن باعث رفع امراض و بیماریهای شخص می شود.

بر اساس تحقیقات دانشگاه اورکی گرجستان ترکیبات ماسه های ساحل این منطقه حاوی مواد معدنی ویژه ای می باشد که اثرات درمانی آن در مورد بیماریهای قلبی ، عروقی و عصبی به اثبات رسیده است. بر اساس این مطالعات تنها دو منطقه در جهان دارای این خاصیت هستند .

گذشته از این ها مناظر زیبای طبیعی و تفریحات آبی متعدد و همچنین آرامش ساحل این منطقه را به یکی از جاذبه های دیدنی پر طرفدار در باتومی تبدیل نموده است .

تاریخ و معماری گرجستان

کشور گرجستان بخشی از منطقه قفقاز می باشد که دارای تاریخ و فرهنگی غنی است . از ویژگی های کشورهای این منطقه تاریخ پر فراز و نشیب آن است و این قاعده ای است که گرجستان از ان مستثنی نیست این کشور در دورانهای مختلف تحت کنترل امپراتوری های گوناگون نظیر مادها، هخامنشیان ساسانیان و صفویه و ... بوده است که همگی آنها بر روی چهره این کشور و فرهنگ مردمان تاثیر بسیاری داشته اند .

امپراتوری های قدرتمند دیگری نظیر روم ، روم شرقی ، عثمانی و شوروی نیز در دورانهایی بر گرجستان سیطره داشته اند .در دوران قاجار نیز این کشور بخشی از قلمرو ایران محسوب می گردید که طی قرارداد گلستان به کشور شوروی واگذار شد .

بعضی از باستان شناسان زمان تشکیل دولت گرجستان را اواخر قرن چهارم پیش از میلاد و به پارناواز شاه نسبت داده اند .

جشن های گرجستان

در این کشور سرزنده و زیبا جشن های مختلف ملی و مذهبی بسیاری برگزار میگردد که مهمترین ها جشن سال نو میلادی ( کریسمس ) و جشن علیلو است ک در حدود پانزده روز پس از سال نو برگزار می شود ،این جشن زیبا همراه با کارناوال سنتی ، رقص با لباس های محلی به صورت جمعی است که مناظر دیدنی می آفریند .

جشن پاک که پیش از سال نو ،برگزار می شود جشن برکت خواهی و سبزه درست کردن است و جشن تخم مرغ رنگ کنی که همزمان با عید نوروز ماست . در فصل گل ، جشن بزرگ گل که با شکوه ترین و زیبا ترین جشن ملی و مردمی می باشد برگزار می گردد که همزمان با جشن گل رز و انقلاب مخملی این کشور می باشد.

شهر تفلیس

شهر تفلیس از گذشته به عروس شهر های آسیای میانه و قفقاز لقب گرفته است که وجود پارک های زیبا و رودخانه متکواری که از وسط شهر تفلیس عبور می کند به زیبایی آن افزوده است . در شهر تفلیس دریاچه های متعددی قرار دارد که بهترین گزینه برای فرار از شلوغی شهر و گشت و گذار و یا حتی شنا و قایق سواری است .

هوای تفلیس به سبب نسیمی که از کوهستانها به این سمت می وزرد همیشه خنک و مطبوع و پاکیزه ‌است. و متوسط درجه حرارت آن سیزده درجه است . در گرمترین ماه یعنی تابستان درجة حرارت به بیست و پنج می رسد که برای گردشگران و مسافران بسیار مطبوع خواهد بود. اما هوای این شهر در زمستان بسیار سرد و در حرارت به ۹ر۰- درجه می‌رسد. با توجه به همه این اطلاعات بهترین ماهها برای سفر به این منطقه تابستان می باشد.

شهر سنگی اوپلیستیخه

این شهر تاریخی و افسانه ای بزرگترین و باشکوه ترین شهر سنگی در دنیا می باشد که به معنی معبد خدایان است. در این شهر دیدنی آثار باستانی باقی مانده از دین پیکانیزم به چشم می خورد و همچنین در این مکان شاهد قدیمیترین سد ، بازار، امفی ﺗﺌﺎتر ،کلیسای قدیمی معروف به سن جورجی، معابد، زندان، سیاه چال و کارگاه شراب سازی و داروخانه و صد ها اثر باستانی دیگر خواهید بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار