تور طبیعت گردی پارک جنگلی سیسنگان

تهران(پانا)- این پارک یک جنگل طبیعی شمال ایران است ، و ترکیب و تنوع گونه های جنگلی جذاب خود را دارد. درختان بلوط در پارک جنگلی به قطر بیش از دو متر و گونه های شمشاد و افرا در این منطقه دیده می شوند و ساحل زیبایش نیز قابل توجه است ، زیرا زیبایی کمیاب دارد.

کد مطلب: ۱۰۰۷۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
تور طبیعت گردی پارک جنگلی سیسنگان

قبل از پرداختن به تور طبیعت گردی پارک جنگلی سیسنگان باید بگوییم این پارک یک جنگل طبیعی در شمال ایران است ، و ترکیب و تنوع گونه های جنگلی جذاب خود را دارد. درختان بلوط در پارک جنگلی به قطر بیش از دو متر و گونه های شمشاد و افرا در این منطقه دیده می شوند و ساحل زیبایش نیز قابل توجه است ، زیرا زیبایی کمیاب دارد. بخاطر تنوع گونه ها و پارک جنگلی طبیعی و دریای زیبا که به جنگل چسبیده و جاده ای که بین دریا و‌جنگل واقع شده سیسنگان را در مقایسه با پارک های جنگلی دیگر از امتیاز بالاتری برخوردار کرده است.

محل

این پارک در تور طبیعت گردی در ۲۷ کیلومتری مسیر نوشهر به نور ، از شمال به دریای خزر ، از جنوب رشته کوه البرز ، از غرب به شرق روستای صلاح الدین واقع شده است. مساحت تقریباً ۶۰۲ هکتار پارک با انواع زیستگاه و گونه های درخت ، درختچه و چمن و حیوان است.

منطقه سنگان ۵۰ متر از سطح دریا بلندتر است و آب و هوای مرطوب دارد ، با زمستان های معتدل و میانگین بارندگی سالانه ۱۱۰۰ میلی متر است.

پارک جنگلی سیسنگان ، یکی از بهترین و با ارزش ترین بخش پارک های جنگلی شمالی و سایر استراحتگاه های موجود در این راه محسوب می شود.

جنگل قسمت جنوبی بکر سیسنگان است و هیچ مداخله ای در مزرعه و ورود به سیستم انجام نشده است.

ساحل:

در منطقه ساحلی ۳۰ هکتار که در حاشیه کنار جاده قرار دارد ، درختان و درختچه هایی از قبیل توسکا ، بلوط ، انجیر للک ، هکبری ، انار ، مدلار ، شیری ، پتو ، الدر قشلاقی ، زالزالک هندی ، درخت گل ، شب بو ، جنگل گوجه فرنگی ، چوب مدبر و گلابی ، توت ، بلوط بلند ، سکوی ، انجیلی ، چوب سگ سیاه و ارباب سیاه دیده می شود.

در بخش جنوبی سیسنگان شمشاد و در بخش غربی بلوط و ممرز و در قسمت جنوب غربی پارک، جامعه انجیلی - جامعه ممرز و بلوط - تیپ های ممرز در مرز با شمشاد ، آمیخته است.

گیاهان باغ شامل گیاهان پاییزی و چمنزارها ، گیاه کوهی ، پرتو افشان ، گیاهان دارویی مضر ، دارو دست ، گل پامچال ، سرخس ، عمر دارویی ، ارزن تیره ، کنگر فرنگی ، پیچک ، شبدر ، نیلوفر آبی ، یونجه و تمشک است.

پستانداران موجود در پارک قبیل خرس قهوه ای ، پلنگ ، روباه ، گربه جنگلی ، شغال و گراز وحشی هستند. دوزیستان مانند قورباغه و وزغ و سمندر و خزندگان از جمله انواع مارهای دیگر پارک جنگلی جانوران سیسنگان هستند.

هم اکنون با داشتن پنج نگهبان دو ورودی ، یک غرفه اطلاعاتی ، دو واحد مسکونی ، مغازه ، یک پناهگاه بزرگ ، منطقه خورگشت (پیک نیک) ، اردوگاه ها (کمپینگ) ، پارک کودکان ، ۱۳ دهانه خدمات بهداشتی ، و ساختن یک نمایشگاه دائمی از منابع طبیعی در پارک ، سیسنگان وجود دارد.

جت اسکی در ساحل جنگل سیسنگان

سرعت و استرس را می‌توانید با جت اسکی در این پارک تجربه کنید. گرچه برای بهره بردن از جت اسکی مواردی هست که باید به آنها توجه داشته باشید، برای نمونه باید قبل از بهره بردن از آن آموزش ببینید، در محدوده‌ی تعیین شده از ان استفاده کنید و از رفتار بی مورد زمان استفاده از جت اسکی خودداری کنید. هزینه‌ی استفاده جت اسکی بین 80 تا 350 هزار تومان می باشد.

از ساحل خزر که عبور کنیم، به سراغ تفریحات جنگلی این پارک می‌رسیم. جنگل سیسنگان موارد رفاهی بسیار گسترده ای دارد.

کارتینگ در جنگل سیسنگان

در کنار سکوت طبیعت در تور ایرانگردی کمی چاشنی استرس و سرعت هم می‌تواند خوب باشد. پیست کارتینگ این پارک، در مجاورت ساحل دریای شمال یکی از مناسب ترین و مجهز‌ترین پیست‌های خطه خزر است. این گردشگاه علاوه براین موتور چهارچرخ و ماشین‌های کنترلی هم اجاره می‌دهد. هزینه ای که باید برای بهره بردن از امکانات این مرکز صرف کنید بین 10 تا 60 هزار تومان می باشد..

امکانات رفاهی پارک

به گزارش سفر باتو ، پارک سی‌سنگان شامل امکانات بسیار گسترده ای، برای طیف گسترده ای از سنین است که در ادامه به آنها می پردازیم.

دو ورودی جداگانه با پنج نگهبان، یک کیوسک اطلاعات، سیزده توالت، آبخوری، آلاچیق، محوطه تفرجگاه، پلاژ خانم ها و آقایان، مجموعه اسب‌سواری، زمین برای انجام ورزش های ساحلی رستوران، سفره‌خانه و . . . همه ی موارد این مجموعه برای راحتی شماست. همچنبن تور ترابزون ارزان با قیمتهای مناسب را بخرید.

برخی از ارگان های خاص مانند فرهنگیان برای بهره بردن از خدمات این مرکز از تخفیف‌های مخصوصی برخوردارند.

نکات سفر

سی‌سنگان دارای اقلیم مرطوب است و زمستان‌هایش هم سرد و یخ نمی باشد، مقدار متوسط بارندگی سالانه هم به ۱۱۰۰ میلی‌متر میرسد.

در فصل بهار، گیاهان و گل هایی که تازه غنچه های خود را باز کرده اند و باران‌های بهاری، تصویر بی نظیری را به شما کادو می‌دهند. در تابستان هم سی‌سنگان پر دماترین روزهای خود را میگذراند. پاییز ولی با دلربایی و طبیعت رنگینش به گونه ای به شما گرمی می دهد که متوجه خنکای ها نمی شوید و از خلوتی جنگل نهایت لذت را ببرید. در زمستان ولی به علت باد و باران‌های زیاد، سی‌سنگان گردشگر زیادی ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار