دره مجسمه ها و بازارچه محلی هنگام در جاذبه های دیدنی در جزیره زیبای قشم

تهران(پانا)- در جزیره زیبای قشم به غیر از مناظر طبیعی باشکوه و دیدنی تفریحات نظیر غواصی، پرواز با گلایدر، قایق‌سواری، تور سافاری و… فراهم است . و اگر به دنبال خرید در این جزیره هستید مراکز خرید متعددی نظیر سیتی سنتر 1 و 2، درگهان و بازار قدیم کالاهای متنوعی و با کیفیتی را عرضه می کنند .

کد مطلب: ۱۰۰۷۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد
دره مجسمه ها  و بازارچه محلی هنگام در جاذبه های دیدنی در جزیره زیبای قشم

دره مجسمه ها

اگر از علاقمندان به راه پیمایی و طبیعت گردی هستید گشت و گذار در دره مجسمه ها بسیار مهیج و لذت بخش خواهد بود . یکی از محبوب ترین و منحصر بفرد ترین مکانهای دیدنی قشم و هرمز، همین دره مجسمه ها است. که برای رسیدن به این دره باید مسیری را پیاده پیمود . دره مجسمه ها پر است صخره‌هایی که دارای اشکال گوناگونی است و هر کدام از آنها را باید ساعتها تماشا نمود. تغییرات آب و هوایی در طول سالیان بسیار باعث بوجود آمدن این صخره‌های عجیب با اشکال باور نکردنی شده است .

زمانی که به نقطه پایان صخره‌ها می‌رسید خود را در ارتفاع بالایی از دریا می‌بینید. می‌توانید در این مکان بایستید و با ساحل زیبای دریا که زیر پایتان است، عکس بگیرید.

دره سکوت

در تور قشم اگر به دنبال محیطی برای آرامش هستید دره سکوت یکی از بکرترین و دیدنی ترین مناطق در قشم است . برای رسیدن به دره سکوت هرمز هم باید چند صدمتری را پیاده روی کرد . در طول این مسیر با صخره‌های نمکی منحصر بفرد روبرو خواهید شد که هر کدام مناظر عجیب و غریبی دارند.

به گزارش سفر باتو ، وجود صخره‌های بلند باعث شده که صدا محیط اطراف به داخل دره نیاید. اگر خود و همراهانتان سکوت کنند، آرامش را به طور کامل احساس خواهید کرد.

قلعه پرتغالی ها

قلعه پرتغالی ها از جمله دیگر جاذبه های دیدنی در قشم و هرمز است که بسیار تماشایی است. ساخت این قلعه به زمان حضور پرتغالی ها و اشغال این جزیره توسط آنان بازمی‌گردد.

برای ساخت این قلعه از خاک سرخ جزیره استفاده شده است و معماری بنای آن به سبک ایرانی است .

فرش خاکی هرمز

این فرش خاکی توسط بومیان خوش ذوق منطقه و توسط خاکهای رنگی منطقه طراحی می گردد و بر روی زمین نقش می بندد. و اگر کمی خوش‌شانس باشید در سفر به هرمز فرش خاکی این جزیره را می‌بینید. معمولا این فرش در نیمه دوم سال و در کنار ساحل درست می‌شود. تقریبا حدود پنجاه نفر مسئولیت طراحی و آماده کردن این فرش را به عهده دارند.

این فرش وسعتی در حدود 1300 مترمربع دارد و از حدود دوازده رنگ استفاده شده است. ادعا می‌شود این فرش بزرگترین فرش خاکی جهان است.

دیدنی های جزیره هنگام

هنگام یکی از جزایر نزدیک به قشم است که بازدید از دیدنی های آن خالی از لطف نیست . مسیر قشم به هنگام باید یا قایق موتوری طی شود که همین قایق سواری بسیار لذت بخش خواهد بود . اگر خوش شانس باشید در این مسیر دسته های دلفین‌ها را خواهید دید که در حال شنا و بازی هستند

ساحل نقره ای هنگام

این ساحل زیبا و نقره ای یکی از دیدنی های بی نظیر در این جزیره است . وجود سرب در خاکهای این ساحل باعث درخشندگی آن شده است.

بازارچه محلی هنگام

بازارچه دیدنی و محلی جزیره هنگام یکی از بهترین مناطق برای برخورد و آشنایی با بومیان این منطقه است و انواع صنایع دستی بسیار زیبا در آن عرضه می گردد .

تنگه چاه کوه

تنگه چاه کوه در غربی‌ترین نقطه جزیره قشم قرار دارد که دارای صخره هایی با اشکال عجیب و غریب و محیطی منحصر بفرد می باشد و گردشگران بیشماری را برای کشف و دیدن این همه شگفتی به این منطقه کشانده است . در طول این مسیر گردشگری در میان صخره به جایی خواهید رسید که آبی اسمان قابل دیدن نمی باشد .

لنج سازی در قشم

بازدید از روستای زیبای گوران و تماشای مردم بومی در حال ساخت لنج بسیار دیدنی خواهد بود . جالب است بدانید که لنج در زبان بومیان منطقه به معنای خرامیدن است و به خاطر حرکت آهسته‌ای که این‌ها قایق های دست ساز بر روی آب دارند نام لنج بر روی آنها گذارده شد. عمده صنعت لنج سازی در کنگ است جای که اکنون لنج‌های قشم نیز برای تعمیر به آنجا می‌روند. اما در روستاهای اطراف قشم از جمله روستای گوران نیز می‌توانید آن را بیابید.

رستوران خانه امینی - مکانی برای صرف غذا

پیشنهاد می کنیم به هنگام بازگشت از روستای گوران سری به روستای طبل بزنید و از صرف غذا در خانه امینی لذت ببرید .

بام قشم

این منطقه زیبا و دیدنی در انتهای جاده روستای طبل واقع است که باید مسیری در حدود پانزده دقیقه آن پیاده طی شود . پس از آن خود را در محیطی بسیار وسیع و بکر و زیبا به نام بام قشم خواهید یافت .

در ناحیه غربی جزیره قشم ارتفاعات گسترده‌ای قرار دارند که از فراز آن چشم‌اندازهای بی‌نظیری همچون جنگل‌های حرا، سواحل شمالی خلیج‌فارس و مناظر دیدنی ژئوپارک قشم خود نمایی می کنند و اگر شب راهی این مکان شدید شاهد تماشای مناظر شگفت انگیز از آسمانی پرستاره خواهید بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار