تعطیلی مدارس در برخی مناطق لرستان

خرم آباد(پانا) مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: مدارس برخی نقاط استان به دلیل بارش برف و باران امروز (چهارشنبه) تعطیل هستند.

کد مطلب: ۱۰۰۷۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
تعطیلی مدارس در برخی مناطق لرستان

رضا زینی وند مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو باپانا بیان کرد: مدارس دهستان های "گریت" و "کشور" در بخش پاپی و مدارس میانکوه شرقی منطقه معمولان امروز چهارشنبه تعطیل است.

وی اظهار داشت: با توجه به برودت دما و بارش باران و برف و گزارش هواشناسی و راهداری در خصوص وضعیت جوی و راه ها، تصمیم بر تعطیلی تمامی این مناطق گرفته شد.

مدیر کل هواشناسی لرستان نیز گفت: براساس نقشه‌های تحلیل هواشناسی و پیرو اطلاعیه و اخطاریه‌های ارائه شده از امروز (چهارشنبه) با ورود سامانه بارشی سرد به جو لرستان، تا اواخر روز پنج شنبه انتظار داریم که در همه نقاط استان به تناوب و شدت و ضعف، علاوه بر ابرناکی و وزش باد شدید، بارش باران و برف همراه با رعد و برق را داشته باشیم.

بهروز مردا پور افزود: از بعدازظهر امروز (چهارشنبه )تا صبح پنج شنبه با ورود هسته اصلی این سامانه، بر مقدار و شدت بارش‌ها افزوده می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان با تاکید بر اینکه در قالب این سامانه بارش باران و برف را پیش رو خواهیم داشت، تصریح کرد: علاوه بر پدیده‌های ذکر شده برای اغلب نقاط استان، آب گرفتگی معابر عمومی، روان آب‌های سطحی، سیلابی شدن مسیل‌ها، اختلال در تردد جاده‌ای، لغزندگی سطح جاده‌ها، مه آلود شدن هوا و کاهش میدان دید افقی و دمای روزانه و شبانه را خواهیم داشت.

مرادپور افزود: بر اساس مدل‌های بارشی دریافتی، همه نقاط استان به طور متوسط بارشی بین ۲۰ تا ۴۰ میلی متر خواهند داشت، اما در برخی نقاط غرب و جنوب استان مانند شهرستان‌های کوهدشت، رومشکان، چگنی، پلدختر، خرم آباد و سپیددشت به صورت نقطه‌ای بارشی بیش از ۴۰ میلی متر را داریم.

وی عنوان کرد: همچنین ارتفاع برف در گردنه‌ها بیش از ۵۰ سانتی متر و در سطح شهرهای شمالی و شرقی به طور متوسط بین ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر تخمین زده می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان، گفت: طی روز پنج شنبه عمده فعالیت این سامانه بارشی برای نیمه شرقی استان خواهد بود و برای مناطق غربی و مرکزی غالبا به صورت پراکنده و رگباری ادامه خواهد داشت.

مرادپور یادآور شد: همچنین از ساعات ظهر روز جمعه سامانه بارشی دیگری با هوای فوق العاده سرد وارد جو لرستان می‌شود و این بار هم برای همه نقاط استان بارش باران و برف را پیش بینی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: شدت بارش برف موج بارشی دوم از جمعه بعدازظهر تا ظهر شنبه خواهد بود و این پدیده شنبه شب از جو استان خارج می‌شود، اما با توجه به نفوذ هوای سرد به منطقه صبح روز یکشنبه بسیار سرد خواهدشد.

مدیرکل هواشناسی لرستان، گفت: در مدت زمان فعالیت این ۲ موج بارشی پیش رو، با توجه به کاهش دماهای روزانه، به مردم استان توصیه می‌شود که مدیریت مصرف حامل‌های انرژی را در دستور کار خود قرار دهند، از ترددهای غیر ضروری در جاده‌ها جلوگیری کرده و در صورت ضرورت از زنجیر چرخ استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار