پرداختن به مسائل فرهنگی در مدارس اهمیت ویژه‌ای دارد

یزد(پانا)- رئیس مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد، گفت: نگاه آموزش‌وپرورش باید فراتر از بحث توسعه ساخت‌وسازها باشد و نیاز پرداختن به مسائل فرهنگی نیز در مدارس اهمیت ویژه‌ای دارد.

کد مطلب: ۱۰۰۷۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
پرداختن به مسائل فرهنگی در مدارس اهمیت ویژه‌ای دارد

به گزارش خبرگزاری فارس در مهریز، شورای آموزش‌وپرورش شهرستان مهریز، ساعتی پیش با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در دبیرستان دخترانه شکیب مهریز برگزار شد.

رئیس مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد در این نشست گفت: نگاه آموزش‌وپرورش باید فراتر از بحث توسعه ساخت‌وسازها باشد و نیاز پرداختن به مسائل فرهنگی نیز در مدارس اهمیت ویژه‌ای دارد.

سعید شیبانی همچنین با اشاره به شهادت شهدای جبهه مقاومت بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی وابسته به هیچ جناحی نبود، برای همین از سوی تمام اقشار جامعه پذیرفته شد.

فرماندار مهریز نیز در نشست شورای آموزش‌وپرورش شهرستان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره سردار سلیمانی و دیگر شهدای جبهه مقاومت تصریح کرد: در سیاست‌گذاری‌ها باید به نیازهای هر منطقه و هر شهرستان توجه شود و اگر بحث قرائت‌خانه دانش‌آموزی در مهریز یک اولویت است در مرکز استان اولویت نیست. باید سرمایه‌های معنوی و مالی را برای ارتقای بحث آموزش شهرستان به کار ببندیم.

سید کاظم حسینی، رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان نیز ضمن اشاره به روند ساخت‌وسازها در آموزش‌وپرورش عنوان کرد: در ادامه ساخت‌وسازها، در دهه مبارک فجر نیز آئین کلنگ زنی چند پروژه کلید خواهد خورد.

وی افزود: دهه فجر امسال رنگ و بوی دیگری خواهد داشت؛ زیرا به‌واسطه شهادت سردار سلیمانی خون تازه‌ای به رگ‌های انقلاب تزریق شد و آن رشادت‌ها و ایثار و گذشته‌ها الگوی دانش آموزان قرارگرفته است.

امام‌جمعه مهریز هم‌چنین در این نشست با انتقاد از تمرکز آموزش‌وپرورش برساخت و سازها و امور عمرانی فضاهای آموزشی تأکید کرد: در حال حاضر اکثر مدارس شهرستان مهریز مشکل حادی ندارند و از فضای آموزشی درخور و مطلوبی برخوردار هستند اما موضوعی که مورد بی‌توجهی قرارگرفته است بحث فرهنگ است.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی بابیان این‌که امروز ترویج معنویت و تقویت تربیت دینی در مدارس اهمیت ویژه‌ای دارد افزود: درزمینهٔ تعلیم و آموزش، دانش آموزان استان یزد و شهرستان مهریز رتبه‌های بالا و غرورآفرینی کسب کرده‌اند؛ اما تقویت بنیه فرهنگی و تربیت دینی نسل آینده دستخوش غفلت شده است.

وی با اشاره به لزوم پیاده‌سازی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در مدارس تصریح کرد: فضای مجازی و بازی‌ها و دیگر آسیب‌ها و شبهه افکنی‌های برخی از معلمان درزمینهٔ اعتقادات ملی و مذهبی، موجب افت تحصیلی دانش آموزان و ایجاد دانش‌آموز سالاری در مدارس و کاهش سطح سواد آنان شده است.

محی‌الدینی با تأکید بر اهمیت و برکت اخلاص در عمل بیان کرد: سردار سلیمانی به خاطر اخلاص در عمل و این‌که کار را برای خدا انجام می‌داد و به دنبال این حزب و آن حزب نبود محبوب دل‌ها شد. او به‌مثابه عاش سعیداً و مات سعیداً، زندگی و مرگ سعادتمندانه‌ای داشت و به ما درس ولایت‌پذیری و پیروی از آرمان‌های انقلاب را داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار