آمادگی اوقاف برای هدایت موقوفات به سمت سرمایه گذاری

یزد(پانا)- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد سرمایه گذاری را مهمترین راه بهره‌وری اقتصادی موقوفات دانست و گفت: اوقاف برای هدایت موقوفات به سمت سرمایه گذاری آمادگی خود را اعلام کرده است.

کد مطلب: ۱۰۰۷۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی اوقاف برای هدایت موقوفات به سمت سرمایه گذاری

حجت الاسلام حسین زارع زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از یزد، با بیان اینکه حوزه سرمایه گذاری مهمترین برنامه برای بهره وری اقتصادی موقوفه است، اظهار داشت: چشم انداز خوبی در حوزه وقف طی سالیان گذشته صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد ادامه داد: گشایش‌هایی که پیش‌تر ترویج نمی‌شد، اکنون با صدای رسا اعلام می‌شود که سازمان اوقاف آمادگی دارد موقوفه منفعتی خود را بیشتر به سمت سرمایه گذاری هدایت کند.

وی اظهار داشت: حوزه سرمایه گذاری در سازمان اوقاف و امور خیریه فعال است و حتی مجموعه ای تخصصی با عنوان بنیاد عمران و توسعه موقوفات شکل گرفته که این فعالیت را انجام می‌دهد.

زارع زاده خاطر نشان کرد: هم اکنون موقوفه خوبی در حوزه املاک و مستغلات استان وجود دارد از آنها به نحو مطلوبی استفاده نمی شود، از این رو با سرمایه گذاری می تواند درآمدهای مطلوبی احصاء و از این فرصت به بهترین نحو استفاده کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با تبیین برخی تهدیدها در حوزه وقف می گوید: یکی از این تهدیدها بحث مالکیت‌هاست که باید موقوفه‌ها رسمی و سنددار باشد.

وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه با کمک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تلاش‌های گسترده ای در این راستا انجام داده است اما هنوز باید فعالیت‌های زیادی صورت گیرد تا موقوفه از تعرض محفوظ بمانند.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار