سفر وزیر آموزش و پرورش به سوریه

در این سفر یادداشت تفاهم ایران و سوریه امضا خواهد شد و وزیر آموزش و پرورش ضمن دیدار با مقامات سوری از مدارس جمهوری اسلامی ایران در این کشور بازدید و از نزدیک موضوعات و مسایل مدارس خارج از کشور را بررسی می‌کند

تهران (پانا) - قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش و رییس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور از سفر وزیر آموزش و پرورش به سوریه خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۰۷۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد
سفر وزیر آموزش و پرورش به سوریه

دکتر غلامرضا کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا ضمن اعلام این خبر گفت: وزیر آموزش و پرورش در پی دعوت وزیر آموزش سوریه آقای عماد موفق العزب سفر دو روزه‌ای را به دمشق طی روزهای فردا و پس فردا انجام می‌دهد.

او ادامه داد: در پی پیروزهای چشم‌گیری که در عرصه‌های سیاسی و نظامی بین ایران و سوریه جهت نابودی جریانات تروریستی از جمله داعش در طول سال‌های گذشته صورت گرفته و به دست آمده است در نظر است همکاری ایران با سوریه در زمینه‌های مختلف از جمله عرصه‌های آموزشی، علمی و دانشگاهی هم افزایش پیدا کند.

غلامرضا کریمی افزود: در این سفر یادداشت تفاهم همکاری‌های آموزشی بین دو کشور به امضا خواهد رسید و زمینه‌هایی همکاری و تعامل در عرصه‌های فنی و حرفه‌ای، آموزش ابتدایی، آموزش استثنایی، کتب درسی، صنایع آموزشی و تربیت معلم و همچنین استعدادهای درخشان مورد بررسی و توافق قرار می‌گیرد.

قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل گفت: در این سفر وزیر آموزش و پرورش ملاقات‌هایی با نخست وزیر، رییس مجلس و وزیر آموزش عالی سوریه در زمینه‌های مشترک مورد علاقه دو کشور خواهد داشت و در این باره با مقامات این کشور گفت و گو خواهد کرد.

کریمی افزود: همچنین در این سفر محسن حاجی میرزایی بازدیدی از مدرسه امام خمینی جمهوری اسلامی ایران در دمشق خواهد داشت و از نزدیک مسایل و موضوعات مدارس خرج از کشور را مورد بررسی خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار