آئین افتتاحیه دومین سیل مهربانی در آذربایجان شرقی برگزار شد

تبریز(پانا) - دومین سیل مهربانی همکلاسی ها در آذربایجان شرقی با هدف همدلی و همراهی با هموطنان عزیزمان در استان سیستان و بلوچستان و برخی از مناطق جنوب و شرقی کشور بصورت پایلوت استانی در مدرسه حضرت رقیه (س) ناحیه ۳ تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۷۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد
آئین افتتاحیه دومین سیل مهربانی در آذربایجان شرقی برگزار شد

معاون پرورشی و فرهنگی دستگاه تعلیم و تربیت استان با اشاره به حضور میلیونی مردم در اعلام انزجار از استکبار، گفت: حضور بی نظیر مردم در صحنه های ملی و بین المللی بیانگر دلبستگی مردم ایران به نظام مقدس جمهوری اسلامی است. امیدواریم آغاز بهمن که ماه پیروزی است، برای همه ملت ایران پیروزی و دلخوشی به ارمغان آورد.

طاهر علمی افزود: آموزش و پرورش طرحی ملی با عنوان سیل مهربانی برای کمک به سیل زدگان راه اندازی کرد که این طرح با مشارکت همه تشکل های دانش آموزان همچون سازمان دانش آموزی، بسیج دانش آموزی،هلال احمرو.. برای بار اول در سیل خوزستان و اکنون برای سیستان و بلوچستان انجام می شود.

وی ادامه داد: هدف اصلی همدلی و همراهی برای خانواده ها و دانش آموزان در مشارکت و کمک رسانی به همنوعان است ؛ چرا که هموطنان در شرایط سختی قرار دارند و به کمکهای نقدی و غیر نقدی شما نیازمندند.وظیفه ما کمک به ایشان است.باید خود را جای آنها بگذاریم که در سرما و سوز زمستان بدون پناه و مایحتاج اولیه ی زندگی به سر می برند.

علمی افزود: تبریز شهر اولینهاست و درکمک رسانی هم باید اول باشیم. یکی از بهترین راهها برای نجات انسانها یی که گرفتار حوادث طبیعی شده اند، دستگیری است. حوادث طبیعی را نمی توان پیش بینی کردزیرا که ابتکار و علم خداوند است برای امتحان ما انسانها تا شاهدمیزان کمک ما در حوادث به همنوعان باشد.

وی در پایان با بیان اینکه هموطنان ما در سیستان و بلوچستان سنی هستند و ما باید وحدت شیعه و سنی را در کشورمان به نمایش بگذاریم ، گفت: به دنبال وحدت بین اقوام مختلف مردم هستیم و این حرکت نمایش مساعدت و دستگیری است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 تبریز نیز در ادامه ضمن تسلیت شهادت سردار دلها گفت: این حادثه بزرگی برای کشورمان بود ، ولی هزاران هزار سردار به وجود خواهد آمد و در مقابل دشمنان خواهیم ایستاد و از مرز و بوم ایران اسلامی دفاع خواهیم کرد.

وی به پیام مقام معظم رهبری در مورد لزوم همدلی و همراهی و پشتیبانی مردم در صحنه های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: برای لبیک گویی به فرمان ایشان با دومین سیل مهربانی همکلاسی ها به یاری سیل زدگان می شتابیم.

پیری در پایان خاطر نشان کرد: مسائل پرورشی، اخلاقی و تربیتی دانش آموزان درمدرسه، همیشه در الویت برنامه های آموزش و پرورش بوده است و ما با پرداختن به این موارد قسمتی از وظایف دینی خود را ادا می کنیم تا دانش آموزان همواره در صحنه ی زندگی اجتماعی حضور یافته وبا کمک به هم کلاسیهای خود، به وظایف انسانی خود عمل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار