گرامی داشت روز ملی هوای پاک در شهر قدس

شهر قدس (پانا) - مراسم گرامی داشت روز ملی هوای پاک با حضور مدیرو معاونآموزش و پرورش و تعدادی از مسئولین سازمان محیط زیست و نمایندگان ارگانها و نهادهادر مدرسهابتدایی دخترانه شهید رستمی شهر قدس برگزار شد .

کد مطلب: ۱۰۰۷۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد
گرامی داشت روز ملی هوای پاک در شهر قدس

در این مراسم،قاسمی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهر قدس در سخنانی اظهار کرد : خداوند تمامی نعمت‌های مورد نیاز انسان از جمله، هوای پاکیزه و محیط زیست سالم را در اختیار ما قرار داده و مدیریت و حفاظت از این نعمتهای ارزشمند را به ما انسانها سپرده و یکی از وظایف ما انسانها این است که همه ما به اندازه کافی و اصولی از نعمتها استفاده کنیم و به این باور برسیم که این نعمتها تنها برای ما انسانها نیست بلکه برای همه مخلوقات خداوند بلند مرتبه است .

اوادامه داد : این نعمت تنها برای نسل فعلی بشر نیست بلکه برای نسلهای بعدی بشر نیز هست و همانطور گذشتگان ما با استفاده به جا از این نعمت‌ها آنها را برای ما ذخیره کردند ماهم باید همین فرآیند را برای آیندگانمان انجام دهیم تا آنها نیز از نعمتها که حق آنان است برخوردار شوند و استفاده کنند .

قاسمی اشاره کرد : یکی از این نعمتهای باارزش هوای پاک است و انسان می تواند به مدت زیادی را بدون صرف غذا یا نوشیدن آب حیات داشته باشد ولی بدون هوای پاک حتی یک دقیقه هم زنده نمی ماند .

او با اشاره به تعطیلات اخیر مدارس در سطح کشور به دلیل آلودگی هوا گفت : این تعطیلات نه تنها به روش تحصیل و سطح یادگیری شما و آینده کشور آسیب زیادی می رساند بلکه باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی در داخل بدن شما دانش آموزان و اختلال و ضعف در دستگاه تنفسی شما می شود .

سپس پیرهادی معاون سازمان محیط زیست شهرقدس نیز در سخنانی بیان کرد : هوای پاک ک پاکیزه حق تک تک شما دانش آموزان و ملت شریف ایران است ‌ و شهر قدس به دلیل داشتن مراکز صنعتی زیاد و داشتن چند کارخانه شن و ماسه در سطح شهر ، نیاز به داشتن سازمان محیط زیست فعال و کوشا برای جلوگیری از آلودگی هوا در سطح شهر دارد که طی فعالیتها و کوششهای چند سال اخیر این سازمان در شهرستان قدس بنیان گذاری شد .

او ادامه داد : این سازمان تمام تلاش خود را میکند تا محیط زیست پاکیزه و هوای پاک را در اختیار شهروندان عزیز که حق آنان است قرار دهد و شبانه روز برای رسیدگی به درخواستهای شما عزیزان تلاش میکنیم و کوشا هستیم .

پیر هادی اظهار کرد: با توجه به بارشهای اخیر هوای شهر قدس پاکیزه است و بعد از مدتی که مدام دچار مشکل آلودگی هوا بودیم الان با توجه با بارش نعمات الهی دارای هوای پاک هستیم و سعی میکنیم که در حفظ این هوای پاک کوشا باشیم .

خبرنگار : آرین کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار