اضافه شدن 850 صندلی به پردیس ملت؛ تجهیز و بازسازی پردیس های سینمایی

گزارش عملکرد موسسه تصویر شهرمنتشر شد

تهران (پانا) - مدیرعامل موسسه تصویر شهرصبح امروز با ارائه گزارشی ازعملکرد یک ساله خود به تجهیز و بهسازی سینماهای این موسسه و ایجاد سالن سینمای جدید در پردیس رازی و ملت اشاره کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۷۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد
اضافه شدن 850 صندلی به پردیس ملت؛ تجهیز و بازسازی پردیس های سینمایی

هاشم میرزاخانی مدیرعامل و رئیس هیات مدیره موسسه تصویر شهر پس از یک سال از حضورش در این مسند صبح امروز مقابل خبرنگاران نشست و گزارشی از فعالیت یک ساله موسسه تصویر شهر را به خبرنگاران ارائه کرد.

وی در ابتدای این نشست موسسه تصویر شهر را بازوی اجرایی سینمایی در شهرداری دانست و گفت: این موسسه تا کنون بیش از 200 فیلم داستانی، مستند و سریال ساخته است.

میرزاخانی در بخش دیگری از سخنان خود به پردیس های سینمایی موسسه تصویر شهر اشاره کردو گفت: این موسسه مدیریت پردیس‌های سینمایی شهرداری را برعهده دارد و از ابتدای فعالیتش بحث بالا بردن سطح موسسه درنظر بوده که این نیازمند ایجاد زیرساخت است.‌

وی اضافه کرد: از آنجا که عمر پردیسها از ۱۲ سال بیشتر است، رسیدگی به زیرساختها، تعمیر، بهسازی، تجهیز فنی و ایجاد پردیس های جدید جزو برنامه های موسسه بوده و خواهد بود.

میرزاخانی در ادامه به جزئیات بازسازی پردیس ها اشاره کردو افزود: نصب تجهیزات نوین در تمام پردیس های سینمایی، تغییر زیرساختهای گرمایشی و سرمایشی ، تغییر سیستم پخش صداو تصویر ، بازسازی سالن های پردیس های سینمایی تغییراتی است که در پردیس های سینمایی انجام شده است.

وی در ادامه به آمار سود دهی و زیان دهی پردیس های سینمایی اشاره کردو گفت: پردیس تماشا با در اختیار داشتن 640 صندلی 9 درصد افزایش درآمد داشته است، این پردیس توانسته نزدیک به 15 هزار مخاطب دانش اموز درطرح زنگ سینما مدرسه داشته باشد.

میرزاخانی ادامه داد: پردیس راگا با حدود 610 صندلی، 30 درصد سوددهی نسبت به سال گذشته اش داشته است، این پردیس نیز توانسته نزدیک به 12 هزار مخاطب دانش اموز را در طرح زنگ سینما داشته باشد.

وی همچنین به پردیس سینمایی رازی اشاره کردو گفت: وضعیت فروش دراین سینما اصلا خوب نبود وما حتی به بسته شدن این سینما فکر می کردیم، این اتفاقات باعث شد که دو سالن این مجموعه به سالن عروسی تبدیل شوند و بخاطر تغییرات ساختاری صورت گرفته در آنها امکان سینما شدن ندارد. هر چند به گفته وی برای همان عروسی هم کمتر مورد استقبال هستند.

میرزاخانی خاطر نشان کرد: با این حال برنامه هایی داریم که دو سالن دیگر افزوده شود و الان ۴۴ درصد رشد درآمد در این مجموعه با استقبال مخاطب از فیلمها رقم خورده است. در حالی که این پردیس در مقطعی کاملا زیان ده بوده و امیدواریم تا پایان سال رشد آن ها ادامه داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: پردیس رازی تنها پردیسی از سینماهای شهرداری است که در تمام طول سال بلیت های آن نیم بها است و این اتفاق به رشد سینماهای این پردیس افزوده است.

میرزاخانی در بخش دیگری از سخنان خود به پردیس ملت و اضافه شدن پارکینگ و سالن های سینمایی اشاره کردو گفت: یک هکتار از مساحت زیر بزرگراه کردستان با مساعدت های انجام‌شده برای پارکینگ اختصاص داده شده و فود کورت با ظرفیت ۸۰۰ صندلی در مجموعه ایجاد کردیم. همچنین بررسی‌های جدی انجام شد که چهار پرده برای این مجموعه کم‌ است و باید افزایش یابد.

وی ادامه داد: هفت سالن با ظرفیت های ۴۰ نفره و امکان پذیرایی تا سالن ۳۰۰ نفره اضافه شدند به همراه یک سالن آمفی تئاتر ۲۴۰ نفره که قابلیت اجرای همایش و تئاتر را هم دارد و نشست های خبری جشنواره فیلم فجر هم آنجا برگزار می‌شود. ضمن اینکه گالری آماده شده در پردیس ملت قابلیت برگزاری حراجی‌های حوزه تجسمی را هم دارد.

مدیرعامل موسسه تصویر شهرتصریح کرد: سالن های تازه راه اندازی شده پردیس ملت، هفتم بهمن ماه قبل از شروع جشنواره افتتاح می‌شوند و توضیح داد: حدود ۱۹۰۰ صندلی در این مجموعه هست و الان دیگر هیچ فیلمی از چرخه اکران در پردیس ملت جا نمی‌ماند. با این تغییرات پردیس ملت به لحاظ ظرفیت، دومین سینه پلکس‌ کشور است.

میرزاخانی در پایان این نشست درباره تولیدات تازه این موسسه گفت: از سال 96 تا کنون چند فیلم نفروش در این موسسه ساخته شده است که این امر باعث شده که نتوانیم فیلمی در این زمینه بسازیم .

وی ادامه داد: با مشارکت سیما فیلم یک سریال 90 قسمتی را بزودی کلید خواهیم زد.

میرزاخانی همچنین به حمایت شهرداری از جشنواره فیلم فجراشاره کردو افزود: مبلغ اجاره سالن برج میلاد برای هر سانس رقم قابل توجهی است اما برای حمایت از جشنواره، پردیس ملت با رقم ناچیزی در اختیار این رویداد قرار می‌گیرد و در بخش های دیگر شهری هم از جشنواره حمایت خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار