رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور:

سمنان جزء استان‌های برتر در پوشش سوادآموزی

سمنان (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در سمنان گفت: ۴۵۱ مرکز یادگیری محلی در کشور به منظور توانمندسازی سوادآموزان در زمینه مهارت‌های اجتماعی، شغلی و زندگی خدمات ارائه می‌دهند.

کد مطلب: ۱۰۰۶۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد
سمنان جزء استان‌های برتر در پوشش سوادآموزی

شاپور محمدزاده در سفر یک روزه خود به استان سمنان در جلسه مشترک شورای پشتیبانی سواد آموزی و شورای آموزش و پرورش استان از باسواد شدن بیش از 2 میلیون نفر از افراد کم سواد و بی سواد در طول 6 سال خدمت دولت تدبیر و امید خبر داد.

وی با بیان اینکه تعمیق و تثبیت سواد در کنار توسعه سواد در اولویت کار آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید قرار دارد، افزود: ۸۰ درصد فعالیت سوادآموزی در کشور در حوزه زنان و ۵۵ درصد مربوط به روستاها است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از هر ۱۰۰ زن ۶۵ نفر بی‌سواد بودند و اکنون بر اساس آخرین سرشماری از هر ۱۰۰ زن ۹۴ درصد باسواد هستند.

محمدزاده تصریح کرد: نرخ سوادآموزی در کشور در میان زنان ۵۸ درصد و در بین روستاییان ۶۱ درصد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی افزایش یافت.

وی ادامه داد: قبل از سال ۱۳۵۵ تنها حدود ۴۷.۵ درصد جمعیت بالای ۶ سال کشور باسواد بودند، ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در آخرین سرشماری میانگین باسوادی به صورت چشمگیری افزایش یافته است.

سمنان جزء استان‌های برتر در پوشش سوادآموزی

رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: میانگین باسوادی در کشور ۹۶ درصد و در استان سمنان به بالای ۹۸ درصد رسیده است که نشان از عملکرد مطلوب استان در این زمینه است.

وی با بیان اینکه نرخ باسوادی در استان سمنان ۲.۳ درصد از میانگین کشور بالاتر است، ادامه داد: می‌توان در استان سمنان به همراه ۲ استان دیگر در آینده‌ای نزدیک جشن ریشه‌کن شدن بی‌سوادی را برگزار کرد.

وی ادامه داد: مهارت‌آموزی در استان‌های تهران، سمنان و مازندران که تعداد افراد کم سواد و بی‌سواد اندک دارند در اولویت قرار دارد.

محمدزاده افزود: در مراکز محلی یادگیری به بهانه سوادآموزی مهارت‌آموزی نیز انجام می‌شود و در استان سمنان ۲ مرکز یادگیری محلی وجود دارد که این تعداد مرکز اندک است و باید حداقل به ۱۰ مرکز برسد.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش اظهارداشت: مراکز یادگیری محلی با مهارت‌آموزی نقشی موثر در اشتغال زایی، بهبود معیشت افراد و کاهش نرخ بیکاری دارد.

وی ابراز داشت: نداشتن مشخصات فردی و کدپستی یکی از موانع ریشه‌کن شدن بی‌سوادی است و لازم است استانداران، دهیاران، مراکز بهداشت و درمان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در معرفی این افراد کمک کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سوادآموزی خاطرنشان کرد: ریشه‌کن شدن بی‌سوادی نقشی مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و کمک در شناسایی افراد کم سواد و بی‌سواد کمک به جامعه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار