مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در آیین دومین سیل مهربانی همکلاسی‌ها:

۵شنبه اولین محموله امدادی که بخشی از کمک‌های نقدی و پوشاک است به سیستان و بلوچستان می‌رسد

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش از ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی آموزش و پرورش شهر تهران به منطقه سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد و به بیان جزئیات آن پرداخت.

کد مطلب: ۱۰۰۶۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
۵شنبه اولین محموله امدادی که بخشی از کمک‌های نقدی و پوشاک است به سیستان و بلوچستان می‌رسد

عبدالرضا فولادوند در آیین نمادین "دومین سیل مهربانی همکلاسی‌ها" به‌منظور جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای هموطنان سیل‌زده در استان سیستان و بلوچستان و برخی مناطق جنوب شرقی کشور که صبح امروز در دبیرستان متوسطه دوم دخترانه شهید باهنر منطقه 11 برگزار شد ضمن ارائه گزارشی از کمک به مناطق سیل‌زده در بهار سال ۹۸ به لرستان، گلستان و خوزستان گفت: «کار بزرگی را دانش‌آموزان در تاریخ وقوع سیل در این استان‌ها در حوزه امدادرسانی انجام دادند در حوزه آموزش و پرورش نیز کارهای خدماتی و آموزشی صورت گرفت.»

او افزود: «در پل دختر، معمولان و مناطق سیل‌زده لرستان حدود ۱۰۰ دانش‌آموز کلاس دوازهم تحت پوشش مدرسان شهر تهران قرار گرفتند که میانگین معدل آنان ۲ نمره بالا رفت. در پل دختر نیز ۱۲ نفر امسال برای اولین در کنکور بار پزشکی قبول شدند که این کار به پشتیبانی دانش‌آموزان صورت گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: «یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک از سوی همکاران فرهنگی به خانه‌هایی که آسیب‌زده بودند، ارسال شد همچنین مووسین مدارس غیردولتی به مدارس غیردولتی کمک کردند و پک‌های آذوقه‌ای را برای آنان ارسال کردیم. ۱۸۰ کامیون وسیله و کمک‌های غیرنقدی نیز به لرستان اعزام شد.»

فولادوند گفت: «برای استان خوزستان ۶۰ کامیون کمک‌های غیرنقدی و یک میلیارد تومان پول نقد اهدا شد مدرسه ۹ کلاسه‌ای در اهواز به نام شهدای فرهنگی شهر تهران در مهر ۹۹ افتتاح می شود و اقداماتی از اینگونه نیز در گلستان انجام شد. ما در زلزله کرمانشاه هم کمک‌هایی را داشتیم.»

او اضافه کرد: «اکنون حدود ۲۰ کامیون تجهیزات در مهرآباد آماده بارگیری هستند که به کمک ارتش و وزارت دفاع به سیستان اعزام می‌شوند. مهم‌ترین کمک ما در حوزه امداد ارتقای آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان محصل به‌خصوص در پایه دوازدهم و آمادگی برای کنکور است. موسسات غیردولتی کمافی سابق در کنارمان هستند و ما نیز برای محرومیت‌زدایی این منطقه از این فرصت استفاده می‌کنیم.»

فولادوند گفت: «برنامه‌های تحولی در تعلیم و تربیت افزایش مهارت‌آموزی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سطح اخلاق است که جامع‌پذیری را نیز در برنامه‌های خود همراه با مهارت زیست جمعی، سازگاری اجتماعی و همدردی اجتماعی و نرمش و مهربانی را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهیم.»

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: «۵شنبه اولین محموله امدادی که بخشی از کمک‌های نقدی و پوشاک است به منطقه می‌رسد همچنین سعی می‌کنیم مدارسی که نیاز به تعمیر دارند را احصا کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار