شیامالان متهم به سرقت ادبی شد

تهران (پانا) - ام. نایت شیامالان کارگردان «حس ششم» به سرقت ادبی محتوای سریال اخیرش متهم شد.

کد مطلب: ۱۰۰۶۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
شیامالان متهم به سرقت ادبی شد

به گزارش ددلاین، ام. نایت شیامالان، که این روزها فصل اول سریال Servant را روی آنتن شبکه اپل تی وی دارد، به سرقت ایده این سریال تلویزیونی متهم شده است.

کارگردان ایتالیایی آمریکایی به نام فرانسیسکا گرگورینی از شیامالان به اتهام سرقت ادبی شکایت کرده است. او می‌گوید شیامالان این سریال را از فیلم سال 2013 او به نام «حقیقت درباره امانوئل» (The Truth About Emanuel) کپی کرده است.

سریال اخیر شیامالان اثری در ژانر ترسناک است که برای شبکه Apple TV+ تولید شده است. گرگورینی درباره این پرونده به رسانه‌ها گفته است: «این پرونده درباره به سرقت رفتن یک اثر کاملا شخصی است که آن را با عشق ساخته بودم. این سرقت برایم عذاب‌آور بود.»

سریال Servant و فیلم «حقیقت درباره امانوئل» هردو درباره مادر سوگواری است که به تازگی نوزاد خود را از دست داده و سپس عروسکی را جایگزین کودک از دست رفته خود می‌کند. مادر باور می‌کند که عروسک زنده است و پیوند عمیقی با آن برقرار می‌کند. در هردو اثر، مادر برای پرستاری از کودک-عروسک خود دختر نوجوانی را استخدام می‌کند که این پرستار جوان نقش محوری را در حوادث داستان برعهده دارد.

لورن امبروز (بازیگر Six Feet Under)، توبی کِبِل (بازیگر Kong: Skull Island)، نِل تیگر فری ( بازیگر Game of Thrones) و روپرت گرینت (بازیگر هری پاتر) چهار بازیگر اصلی سریال Servant هستند.

مترجم: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار