درخواست محیط زیست برای توقف پیش‌فروش 4 محصول ایران خودرو به کجا رسید

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست: پیش‌فروش برخلاف مفاد قانون هوای پاک است

تهران (پانا) - رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست درباره درخواست محیط زیست برای توقف پیش‌فروش 4 محصول ایران خودرو گفت این پیش‌فروش برخلاف قانون است و تنها مرجع صدور تاییدیه آلایندگی سازمان محیط زیست است.

کد مطلب: ۱۰۰۶۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
درخواست محیط زیست برای توقف پیش‌فروش 4 محصول ایران خودرو به کجا رسید

محمدمهدی میرزایی قمی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: تاکید سازمان محیط زیست به عنوان دستگاه نظارتی بر این است که مواردی که برخلاف قانون هوای پاک است در روندی که بخش صنایع و بخش غیردولتی خلاف مفاد قانون هوای پاک طی می‌کنند یا موارد قانون را رعایت نمی‌کنند اعلام کند.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در راستای آگهی پیش‌فروش 4 محصول ایران خودرو نامه‌ای به مدیرعامل این شرکت ارسال شد که پیش‌فروش برخلاف مفاد قانون هوای پاک است. به این علت که قرار است از ابتدای سال 99 کلیه خودروهای تولید داخل با استاندارد یورو 5 تولید شود اما در متن آگهی ایران خودرو، مشخصا ذکر شده بود که تحویل محصولات در آذر ماه سال 99 و با استاندارد یورو 4 است که این مساله بر خلاف قانون است.

وی ادامه داد: موضوع دومی که وجود دارد این است که پس از ارسال این نامه، مجموعه خودروسازی ایران خودرو یک آگهی دادند که خودرو را بر اساس استاندارد روز کشور طراحی می‌کنند. استاندارد روز خودرو در کشور یورو 5 است ولی تاکنون این خودروساز بابت محصولاتی که پیش فروش کرده است از سازمان محیط زیست تاییدیه یورو5 نگرفته است. حتی اگر بخواهند یورو 5 تحویل بدهند هم تاییدیه‌ای از سازمان محیط زیست دریافت نکرده‌اند.

میرزایی قمی تصریح کرد: تنها مرجعی که در ایران تاییدیه آلایندگی صادر می‌کند سازمان محیط زیست است و تا زمانی که این تاییدیه یورو 5 را صادر نکند خودرو یورو 5 محسوب نخواهد شد.

چندی پیش در پی اقدام شرکت ایران خودرو برای پیش فروش 4 محصول با استاندارد یورو 4، سازمان محیط زیست با صدور نامه‌ای به وزیر صمت، این اقدام را خلاف قانون هوای پاک عنوان کرده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار