معلمی عشق من است

گفتگو با زهرا نوروزی به پاس ۳۷سال خدمت عاشقانه در حوزه تعلیم و تربیت

تهران (پانا) - زهرا نوروزی، مدیر برتر منطقه ۴در ۷ سال متوالی و مدیر برتر کشور در سال ۱۳۹۰ است. برای مصاحبه کردن با ایشان به منطقه محل خدمت وی رفتم.

کد مطلب: ۱۰۰۶۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
معلمی عشق من است

چند سال است که برای آموزش و پرورش در حال خدمت هستید وسِمَت های شما در آموزش و پرورش تا الان چه بوده است؟
من ۳۷ سال برای آموزش و پرورش خدمت کردم. از سال ۱۳۶۱ به صورت نیروی آزاد وارد آموزش و پرورش شده ام. سه سال اول خدمت به عنوان آموزگار خدمت کردم، پنج سال بعد به عنوان معاون دبستان و الان ۲۸ سال است که مدیر مدرسه هستم.


ازنظر شما یک مدرسه خوب باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟
یک مدرسه خوب احتیاج به یک کادر خوب و متخصص، یک مدیر خوب و متخصص و اولیایی همکار دارد.


به نظر شما برای یک زن سخت نیست که هم شاغل باشد و هم فعالیت های خانه را مدیریت کند؟
اگر برنامه ریزی برای کارهایمان داشته باشیم، خیر سختی ای ندارد. من در سال ۱۳۷۷ دارای سه فرزند بودم دو شیفت کار میکردم و دانشجو نیز بودم.


طبق تحقیقاتی که من از قبل داشتم شنیدم که شما نماینده پیمانکارهای مدارس کل تهران هستید، کار کردن با مردها سخت نیست؟
سخته که خیر، من الان حدود ۳۰ سال است با مردهایی زیادی از این قبیل رو به رو شدم، ولی شما این را هم بدانید که کار وقتی سخت میشود که پیمان کار یا راننده بداند که به حق و حقوق خود نرسیده است و از آنجا کار مشکل میشود.

چند سال مدیر برتر منطقه انتخاب شدید؟
من ۷ سال مدیر برتر منطقه انتخاب شدم و سال ۱۳۹۰ به عنوان مدیر برتر کشوری انتخاب شدم. همچنین در سال ۷۶ لوح نماز را دریافت کردم، در سال ۱۳۸۰ به علت اینکه مدرسه ما قبولی های پی در پی داشت در تیز هوشان نیز لوح گرفتم. در سال ۸۴ لوح تقدیر حمایت از خانواده های بی بضاعت را دریافت کردم. لوح های دیگری نیز از قبیل، رسیدگی صحیح به امور شیر، پایگاه تابستانی،برنامه ریزی صحیح مدرسه،اولیا و مربیان،آموزش ادب و مهارت های زندگی اسلامی،پرسش مهر،طراوت وعفاف،کسب مقام ورزشی و تا الان حدود300 لوح دریافت کرده ام.


دلیل انتخابتان برای شغل معلمی چه بوده است؟
معلمی عشق من هست و با عشق وارد کار معلمی شدم. من عاشق بچه های دبستانی هستم،خیلی به من پیشنهاد شد که مدیر متوسطه اول و دوم یا هنرستان شوم ولی قبول نکردم به علت عشقی که به بچه ها دبستانی داشتم.


به نظر شما تاثیر دبستان در پایه های بالاتر چقدر است؟
تاثیر مهمی دارد مخصوصا پایه چهارم ابتدایی که پایه مهمی است،تاثیرات یک ابتدایی خوب را میشود در سال های بالاتر مشاهده کرد. کسانی را که من آموزش داده ام حال فرزندان آنها در مدرسه من در حال تدریس اند.


*لیلا علم خانی،خبرنگاردانش آموز منطقه ۴

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار