رشد ۳۰ درصدی آموزش صنایع دستی در بافق

یزد(پانا)- پیش بینی می‌شود تا پایان امسال ، ۴۲۰ نفر در رشته‌های متعدد صنایع دستی آموزش ببینند.

کد مطلب: ۱۰۰۶۸۲۲
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۳۰ درصدی آموزش صنایع دستی در بافق

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما یزد، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق گفت: آمار آموزش هنرمندان صنایع دستی در ۹ماهه ابتدای امسال ، در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۳۰ درصد رشد داشته است.
لیلی رنجبر افزود: باتوجه به برگزاری کلاس‌های آموزشی حصیر بافی، پته دوزی، مینای مس، سفال مس، سفالگری، گلیم بافی، تابلو فرش و سرمه دوزی بیش از ۳۱۵ نفر در ۹ماهه ابتدای سال آموزش دیده اند.
وی با بیان اینکه این آمار در مقایسه با مدت مشابه در پارسال ، حدود ۳۰درصد رشد داشته است گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان سال با برگزاری یک دوره آموزشی دیگر در رشته‌های متعدد، این آمار به بیش از ۴۲۰ نفر برسد.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق با اشاره به اینکه بیش از یکهزار نفر در شهرستان مشغول کار با صنایع دستی هستند افزود : فعالیت این تعداد در این زمینه بیشتر مبنای کمک در آمدی برای خانواده است و بیشتر این جامعه آماری را زنان در رشته حصیر بافی تشکیل می‌دهند.
رنجبر همچنین به تسهیلات در اختیار شاغلین صنایع دستی اشاره کرد و بیان داشت: باتوجه به وام‌های بنیاد برکت، برای بافق سهمیه ۱۰۰نفر اختصاص یافته تا به افراد مشغول به این حرفه یا در شرف ورود به این حرفه در روستا‌ها و شهر تعلق بگیرد.
وی با اشاره به استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی گفت :حدود ۱۵نفر برای گرفتن تسهیلات سرمایه در گردش به بانک معرفی شده اند.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق به خدمات این نهاد برای هنرمندان صنایع دستی اشاره کرد و گفت:آموزش‌های متعدد، شرکت در نمایشگاه‌های ملی و بین المللی، برپایی نمایشگاه، شرکت در کلاس‌های برند سازی و تجاری سازی از مهمترین برنامه‌های این نهاد است .
وی ادامه داد:حصیر بافی بافق رونق چند هزار ساله دارد و در حال پیگیری هستیم تا باد بزن اسمی بافق ، به ثبت ملی برسد.
رنجبر گفت: باتوجه به کار‌های صورت گرفته در زمینه حصیر بافی، هنرمندان درک کرده اند که حصیر بافی هنر است و نباید به چشم یک شغل خدماتی به آن نگاه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار